LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 december 2009

Så var granen intagen och klädd


I uterummet går julen i lite mer dämpad färgskala
men
det gör däremot inte vår gran som kom in i går.
I år var inte mina barn med och hämtade gran utan min pappa åkte själv ut i skogen och högg en (hos en släkting)
Förra året när de kom hem frågade jag lite försynt om det var den finaste gran de kunde hitta?
-Näe, svarade min son,
-men det var den första, för vi ville åka hem så fort som möjligt.
Efter det resonemanget kan ni ju tänka er hur den såg ut, så i år tänkte jag den kan i alla fall inte bli värre än den förra året.
Jag hade fel.
Jag tror granen är bredare än den hög, och då fick vi ändå ta av den för att den över huvud taget skulle gå in.
Grenarna sitter defenitivt inte där jag skulle vela haft dem. Proportioner var inte något den här granens gener hade högst på listan. Men som vanligt blir den konstigt nog ändå vacker i sin fulhet när den står där färdiklädd.
Men som sagt, hade tänkt mig bara vitt och silvrigt, men men, när det gäller granens kläder har jag visst inget att säga till om.
 
Så både röda kulor och rött glitter sitter på plats.

Har märkt att vi har mycket fåglar, en massa ugglor,

 en and och fåglar med fjäderstjärtar.

Är lite svag för bling bling. Älskar när det glittrar.
Nu ska vi passa på att gå ut i det fina vädret.

6 kommentarer:

Bea sa...

Att finna en vacker gran är inte riktigt lätt, men får lov att ta god tid på sig eller kolla in den redan tidigt på hösten som jag gjorde :)
MEN alla granar är vackra när de väl fått alla vackra girlanger och kulor och fåglar i kvistarna, så även din!
Önskar dig en riktigt God Jul! /Bea

Monica sa...

Hej !!!!!!!
WOW......du har det så jädra läckert hemma !!!!!!
Granen är spretig.......men alltså,det ska väl granar vara....?!.....Byrån är det snyggaste jag sett på länge.......!!!!!!.......och tapeten.....mmmm...jag blir grön av avund......
Har nu läst in mig i en halvtimme ung.........guuuu,vad mycket fint du visar.....har också äntligen tagit mig tid att tjuffa in dig i min blogglista.....något jag tänkt göra länge.....
Ja, vad säga.......du skulle hört av dig bara innan du kom till Rom.......hade kunnart bjuda på en kaffe-latte......!!
Ha det bra.....kram.....M
Ps........Kandelabern, du gillade.......jag har två......Ds

Camilla sa...

Hej!

Det här med granar är verkligen ett kapitel för sej :) Jag tycker er gran ser fantastisk ut!

Vi var ute och letade igår. Förr fick vi gran av min farbror men de senaste åren har vi köpt. Tröttnade lite på granar "som behövde gallas bort" :) men att hitta en fin gran igår var inte lätt - det var så utplockat. Åkte runt till flera ställen och hittade till slut en som jag hoppas blir ok.

Ha en mysig måndag - kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Det där med "inte perfekta granar" känner man väl igen ;O).
Men tänk vad glad din spretiga gran måste vara. Han fick komma hem till dig och blir så vackert pyntat. Han strålar rena glädje ur varje gren och barr. Och tänk hur avundsjuka alla andra vackra granar måste vara som växte tillsammans med din "fula" i skogen. Deras "mobbingoffer" vann ruset. Julkram på dig, Petra B.

Penseldraget sa...

hej
kikar in för att önska dig en skön fridfull jul
kram pia

Hemmet Är Min Borg sa...

vill önska dig en riktigt GOD JUL
kram