LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 december 2009

Finally, a new couch

Sitter här och fryser om fötterna, kylan når ända in i vårat dåligt isolerade hus. Det gör att kakelugnen är varm dygnet runt och många värmeljus är tända mest hela tiden. Snön gnistrar som kristaller och det är så himla fint att man blir på bra humör när man tittar ut.
Igår var det tydligen ett halofenomen runt solen här, men jag missade det, synd, har aldrig sett något sådant, förutom bilden de visade i tidningen.

Det bidde ett nytt hus ialla fall, istället för det som rasade!
Och det gick beydligt bättre, Lovisa o Rebecca fick fria händer och då blev det naturligtvis ett rosa hus. Nu saknar det bara lite invånare. Själv
bakade jag lussekatter och det var  mycket roligare.

Sedan blev det lite julgodis.


Vet inte riktigt vad allt ska föreställa men några äpplen är det nog i alla fall.
Och vad var det nu i paketet som kom häromdagen?
Jo


en ny soffa.
Men jag vet inte hur jag ska placera dem, det är två, har inte begåvats med ett sånt öga som gör att jag direkt kan se hur det kommer att se ut innan de står där, utan jag måste pröva mig fram, så nu har de snart stått överallt i hela rummet och det blir fortfarande inte bra. Det är jättelöjligt men jag vaknar på nätterna och funderar på hur de ska stå!!
Vilka problem va. Så man skäms, när det finns folk som inte har varken hus eller mat, nej usch, måste verkligen skärpa mig där.
 De får helt enkelt stå där de står nu.
Nu ska jag snart gå ner,lägga mig i nya soffan! och titta på Robinson.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

8 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Vilka fina pepparkakshus och julegotter. Även om du tycker soffan just nu står fel så är den säkert jätte skön att ligga och se på TV i, tror jag. Ha så skönt.
Kram/Helen

Camilla sa...

Hej!

Det huset blev ju också väldigt fint :) Och dina mästerverk ser otroligt smaskiga ut!

Vilken supersnygg soffa!!! Den kommer att bli fantastisk var den än hamna. Men jag håller med dej - man får liksom pröva och känna sej fram innan man hittar rätt plats. Mycket fin var den i alla fall!

Här blir det också Robinson om en stund - ha det gott!

Kram Camilla

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vilka snygga fönster i pepparkakshusen. Gillar !!!!
Kakelugnen i bildens bakgrund är helt i min smak....den med, och soffan få väl hitta sin plats där den trivs och du med den.
Vilka paket må jag säga !
Fengh Shui. Kramizzar, Petra B.

Penseldraget sa...

hej
så vackert hus =) vad duktiga ni är...låter ju helmysigt med kakelugn, soffan hittar nog sin plats så småningom...
ha en skön helg
kram pia

japp sa...

Heeij.. härliga bilder, skoj att du fick hjälp där me pepparkakshuset, barn är ju så duktiga på sånt.

Jaadu, inte dumt paket å få en soffa.. å visst, man kan ha banala problem, men det är ju i ens vardag..
man får ta itu me dom me, som allt annat. Så kan jag me känna ibland.. andra är hemlösa, utan ens nåt mjukt å sitta på osv.. å hade man all världens miljarders miljarder..så skulle man såklart hjälpa till å förändra det..
men inte ens de.. det lilla man kan hjälpa gör man ju..å man hoppas verkligen det går hem till som som behöver det.

Hoppas din soffa var mysig å ligga i...det är ju ett stort krav..eller hur?
Ha en trevlig 4.e advent.. jag kör sista skiftet INNAN jul..kram Helén.

Anonym sa...

Åh, så fina pepparkakshus!! Ser smaskigt goda ut!
Vad det gäller placering av soffa/soffor så kan tips vara att placera den så du ser framsidan på den då du kommer in i rummet, det ger ett inbjudande intryck till rummet. Finns rymd i rummet så placera gärna en bit från väggen. Du har en vacker kakelugn, kanske du vill se den från soffan?

Ha en fin söndag!
Jackie

hagagården sa...

Hej
Tack för titten,Men va fint pepparkaks hus du har gjort och du vilken snygg soffa jag har en lika dan varst en ljus soffa,du jag undrar vart du fått tag på dessa klas ringar du har under ljulen?
Kram
ninni

annika sa...

Smarriga pepparkakshus! Ungar är kreativa. Gillar din soffa. Är det en Howard? Vi har en mörkgrå sån. Jag älskar den.
Håller helt med dig om att man måste pröva sig fram till hur det ska möbleras. Jag kan inte se hur det ska bli. Jag vrider och flyttar och sätter mig för att prova vad som känns bra. Då vet jag när det är klart.
Kram annika