LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 december 2009

Pepparkakshuset som gud glömde.


I vårt hus ligger det tre! små hallar på rad,
fråga mig inte varför, det här är 2:a hallen man kommer in i.
Och här är all jesuskitsch samlad.
Byrån är köpt för 30 kr, sedan målade jag den vit
o bytte till knoppar från indiska.

I helgen har det vart både pepparkaksbak
och lussebak.
På varenda bild vi har från dessa bak sedan barnen var små
står de med stora bulliga kinder som är fyllda med deg och med oskyldiga små ögon som säger,
nejdå jag har inte tagit nå´n deg.
I år fick vi ihop ganska många plåtar, det räckte
tom till ett pepparkaks hus, eller närmare bestämt ett rivningobjekt.
Först gick baksidan sönder, när vi fixat det vek sig taket o halva ramlade av. Hm.
Då åkte Karlssons klister fram!!
Men jag har en känsla av ett nytt hus måste byggas. Lite
skavanker brukar det ha men i år fick det lite väl
mycket utseende av ett gamalt torp som inte ens Ernst Kirchsteiger
skulle vilja ta sig an.

På kvällen fick vi lite adventsfika o glögg.
Lite stärkande behövdes efter misslyckandet med det
förbaskade huset.
Egentligen ska jag foga o måla i sovrummet som håller
på att renoveras,
men plötsligt finns det så mycket annat viktigt att göra, (sitta framför datorn tex)
Men måste nog gå o fortsätta med det nu.

3 kommentarer:

LjuvligtLantligt sa...

ja jag valde ett mellanting pga många olika anledningar.. OJ vad ni har varit duktiga i helgen! Vi har precis dekorerat vårt pepparkakshus som blivande maken gjort. Jag satte lim-kluttar där barnen ville sätta fast godis. Ska fota det så fort jag köpt batteri till kameran..

Va fint ni har det! En sådan där mellanbräda i köksfönstret som du har ska jag ha i vårt burspråk tänkte jag..där odlar jag :)

Ha en skön kväll.
Kram Git

Camilla sa...

Hej!

Va mysigt ni har och va mycket peppar kakor! Härligt om det blir ännu ett hus :) Synd att det behövdes Karlsson klister annars hade barnen kunnat äta upp det här INNAN jul!!! Hade gärna sett en bild på "torpet".

Ha det gott - kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Håller med i förra kommentaren....vill se bild...och käk upp torpet. Haha.
Så rolig du beskriver bakandet med barnen. Ha en fin dag, önskar Petra B.