LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 december 2009

Lite Rappakalja bara


Jag älskar Venetianska masker, den här släpade jag
med från Venedig i somras.

Tror ni det var svårt att välja?
Hm, det tog nog ett par timmar innan jag hade bestämt mig.
Men det blev den här. Så fort vi lämnat Venedig ångrade jag att jag inte hade köpt en till, som vanligt med mig med alltså.

Det här är Carl Michael Bellman och en gammal bibel.
Passande eftersom han är vår husgud. Eller mest min mans. Vår son heter Carl Michael (Calle) efter honom
och melllandottern heter Lovisa efter hans fru.

Här står Mozart på golvet. På väggen hänger en
tavla med motiv av Sergel.

Snart måste jag gå och lägga upp ett Stjängosselinne till imorgon,
det skall bli riktigt mysigt att titta på Luciatåget i morgon. Tror
att jag är lika nervös som barnen, vet inte varför, de kommer förmodligen
klara allt galant.
Har inte gjort något juligt på hela veckan eftersom vi renoverar i sovrummet tar det all vaken tid (nu ljög jag, men det är meningen att det ska ta all tid).  Vi är förhoppningsvis klara till helgen så att vi kan
flytta in igen. Nu sover vi i sonens rum, det är jättemysigt ioch för sig, det känns lite som om man
är på campingsemester, men alla PRYLAR som ligger överallt gör mig tokig. O inte hittar man några
nya kläder de ligger tydligen underst i någon hög. Så sick sackandet mellan högar skall bli skönt att slippa.
Nu är det bäst att fortsätta i IRL.
Trevlig helg på er alla!!

6 kommentarer:

Viola sa...

Vilket vackert hem du har, statyetten från Rom du har ...finns även här hemma...) tittar gärna in igen...ha en fin kväll, kram

Lilla Rummet sa...

Vilka vackra masker du släpade hem fr Venedig.
Ser att du har ett gammalt symaskinsbord, har letat efter ett sådant tycker de är så vackra.
Ha en skön advents och luciahelg
Kramiz Britt

Unknown sa...

Oh dubbelwow!! En sån underbar mask OCH Rom!! VILL OXÅ!!
Förstår PRECIS vad ni går igenom med sovrummet .. samma här nämligen, vilken extrem röra det är på hela övervåningen pga detta 'lilla' projekt ha ha!

Håller tummarna för dina lussefirare .. som sagt, du är nog mest nervös :))

kraaam Malin :)

Katta sa...

Du valde en fin mask. Jag var i Venedig en gång och kunde inte välja ångrar mig ångrar mig.Kram Katta

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Min favoritmask är halvmasken ur
Phantom of the Opera,
är helt galen i Andrew Lloyd Webbers musik.
Du valde en jättefin mask där i underbara Venezia.
Kram och fortsatt skön Luciahelg,
önskar Petra B.

Rutagården 1885 sa...

oj! En sån mask vill jag med ha!

Älskar den svarta gardinen i sammet :)