LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 december 2009

List och ränksmideri, ja det är jag det.


Här kommer en liten försmak på det nästan klara sovrummet.
Imorgon kan vi ställa in sängen, jippee.
Efter flera veckors försiktig bearbetning sa min man äntligen de magiska orden
-Den här mattan är inge vidare, det kanske skulle vara snyggt med ett vitt golv ändå, nu när ändå resten är målat?
Och jag högg direkt, började lyfta på den gamla plastmattan. -Den lossnar jättelätt, sa jag och ljög för det gjorde den inte!! Men nu hade han ångan uppe och hämtade kofot och hammare. Efter ett par timmar var mattan väck.
Så nu tror min man att det var hans beslut att måla trägolvet, vilket är alldeles utmärkt. Det är annars jag som drar igång alla projekt här hemma och det känns ibland som om min man tycker att jag är Martin Timells okända syster. (Han gillar inte Martin, eller andra inredningsprogram heller, de inspirerar mig lite för mycket.)


Skulle gissa att det blir ganska mycket snöbilder idag i alla bloggar, för det har visst snöat i större delen av landet,
och här ser ni lite snö från sovrummsfönstret.

Tomten har förresten redan varit här idag och lämnat ett paket till mig för jag har visst
varit så otroligt snäll i år
Vad det är?
Det får ni se en annan gång.

14 kommentarer:

hagagården sa...

Tack för titten,vilket otroligt snyggt golv,jag ska också måla golven vita men tänkte vänta till efter jul.
kram o ha en go dag.
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att få nymålat golv till jul.Har det snöat hos dej.Härär det massa snö och snöar för fullt mysigt.Ha en skön tisdag kramiz Rita.

Camilla sa...

Ha ha ha - det är det där som kallas en kvinnas list!!!! Har också lärt mej med åren att det gäller att få maken att tro att han har kommit på det själv :) Fint blir det!

Ha det gott - kramar!!!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vill ha snööööööö! Här regnar det bara idag. Fin målat golv.
Din man kunde starta en förening med min man......"De renoverings och bygg-galna tanternas stackars äkta män klubb" Typ. ;O)
Kramizzar, Petra B.

Hemmet Är Min Borg sa...

Hejsan
vad roligt att du hitta mig, så hittade även jag en jättetrevlig blogg ,jag kommer tillbaka
må så gott
kram/Jeanette

LjuvligtLantligt sa...

Oj oj oj vad nyfiken jag är nu!! Skynda er att fixa så att vi får se ;)

Kram Git

My coastal home sa...

Hej Camilla!
Tack för ditt besök hos mig! Himla mysig blogg du har, återkommer gärna! GOD JUL! /Jackie

Bea sa...

Tack för titten hos mig!Trevligt med nya vänner som lämnas spår :)
Men så fint du får och visst är det kul med små uppfräschningar och det där med Timell, så känner jag såå igen ...hi, hi..
Må gott! /Bea

OlgaA sa...

Tack för titten hos mig! Alltid trevligt med nya bloggvänner ;)
Så fin blogg hade du! Och du.. den där bestick Gammal fransk liljan... Den har jag med ;) Och tycker att den är mycket vacker! Tar bara lite tid att få ihop hela satsen. Men det går :D
Men nu ska vi äta tapas då jag fyller år idag - 35 ;)
kram Olg@

Lisa Marklund sa...

Vilket underbart golv och vilken fin blogg du har. Du kanske skulel vilja bli medlem på SIB du också? Säg bara till så lägger jag in dig som medlem :-)
Kramar Lisa

annika sa...

Åhh så fint golv. Kvinnlig list är en gåva!*fniss*
Själv äter jag inte kött.
Kram annika

Sari sa...

Hejsan!
Vad fint det blir i ert sovrum! Fint golv!!
Ja, när mannen säger sådana saker, får man snabbt hålla med. Annars kanske han ångrar sig och tar tillbaka det han sagt!!
Vad spännande med en julklapp så här i förskott! Vad kan det vara?!!
Ha det bra!
/Sari

Sjabbig men chic sa...

Vad fint och roligt med sovrumsgolvet! Tänk att det blir så bra när de kommer på det själva. Fantastiskt.

Ha en superdag!
Lisa

Anonym sa...

Hehe, den kvinnliga listen är underbar:-) Eller hur?
Blir så himla fint i sovrummet och det tyget till gardinerna älskar jag.
Kram