LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 mars 2010

Varning för MYCKET otäck läsning!!!

Lite påskpyssel som jag tjyvstartat med, ännu är ju en tid kvar till själva påsken.
Kan inte påstå att det var något avancerat arrangemang, hällde bara ner två påsar vackra fjärdrar bland
några rödlökar. Det tog på sin höjd 30 sekunder.
Sådant gillar ju jag.
Färgen på löken stod sig så fint mot Kungsängsliljorna ✿ som står i en stor glasvas.
Ja, jag vet, en otroligt dålig bild på liljorna, skulle inte fotat dem i motljus men åt andra hållet
är bakgrunden så ful. Varför inte flytta krukan då? tänker ni. Orkade inte helt enkelt, så var det med det.
Solens strålar är så välkomna.
Men, det finns en nackdel med allt ljus som flödar in och avslöjar både det ena och det andra.
Och då menar jag inte damm i hörnen och smutsiga fönster. Det kan jag leva med.
Näe, det finns något
ännu hemskare, och det sitter i mitt ansikte.
Nämligen näshåret!!!!!!!
Helt plötsligt när jag tittade mig i spegeln hade jag två betar utstickande från näsan,
var i herrans namn kom det ifrån? Kan det växa ut på en dag?
Troligen inte, det har suttit där i godan ro i vintermörkret och mått bra, och
bara väntat på att få göra entré och skrämma slag på alla jag möter.
Nu finns det ju en, men ack så smärtsam, metod att bli av med ogräset tack och lov,
så nästa människa jag möter kan känna sig lugn, nu är det borta.

Igår tog jag fram symaskinen igen, jaja rita kors i taket bara.
Men måste säga att det lär dröja till nästa gång.
Det blev en lampskärm av en gammal fin kökshandduk, men blev lite slö på slutet, inte maskinen, men jag.
När P kom in i köket så varnande jag honom, -Inte ord vill jag höra om den där, sa jag och pekade.
Kan tala om att han bröt ihop fullständigt, han låg på golvet och skrattade i flera minuter,
och då har han ändå inte sinne för hur en lampskärm borde se ut. Hmm,
om jag tänker visa den , NEJ, glöm det.
 Men den sitter på lampan i alla fall ett par dagar till.

Idag blir det 'på spåret' och Marie Antoinette på Tv8.
God helg på er alla.


30 kommentarer:

The Secret Garden sa...

HAhaha..hihhi...ja jisses! Mycket knepigt man kan få syn på i de sneda solstrålarna nu på vårvintern!:) Näshår är nog en av dem..

Att inte orka flytta saker när man fotar...jag är exakt likadan!! minst sagt. Ibland orkar jag inte ens hämta kameran!!! Som om någon ande satt på axlarna och höll i mina armar så att jag inte skulle bry mig och så missar jag det vackra ljuset. Suck*
Bakgrunden är ofta nästan hela bilden. JAg försöker förklara det för min man, så att han ska se på det sättet när han fotar...men....fniss!!! hans bakgrunder talar ofta med än själva bilden. Men det kan också vara skoj!

Trvlig helg! ..och...min dvd, som jag ska spela in Marie Antoinette på i kväll...fungerade inte när jag skulle spela in Antikrundan i går kväll!! Hoppas att den har gått till sig, annars så släger jag ut den!!!!

Elle sa...

Har suttit här och kämpat i timmar (ja, faktiskt) för att hitta felet i mitt blogg - inga kommentarer var möjliga och min sida stängdes när jag försökte fixa det *suck*
Nu tror jag att jag har tagit bort det (en konstig gadget var boven i dramat) och kan äntligen ägna mig åt roligare saker.
Då är det naturligtvis en bra idé att kolla in hos dig, för här fick jag mig ett gott skratt! (trodde bara att karlar hade problem med näshår, kanske din manliga sida syns trots allt...*fniss*)
Idén med lökarna var ju lätt! Tror att jag har allt hemma: Skär upp huvudkudden, slänger ner fjädrarna i en vas och i med ett par gula lökar, färdig!
Det går väl det med - om jag tar makens kudde vill säga...*blink*

Önskar dig en jäkligt skön fredagkväll!!
Kram Elle

Norregård sa...

Hej!!!
Ja, jisses tänk vad solen tar fram...Verkligen underhållande att kika in till Dig så här på fredagseftermiddagen....
Skulle gäääääääääärna vilja se din lampskärm!!Snääääääääälla;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Lotta MayaLee Photography sa...

Jag vill också gärna se den där lampskärmen! :-) Kom igen då, visa, visa! Jag känner att jag också skulle behöva ett sådant där gott skratt när man ligger på golvet o bara vrider sig!
Ha en trevlig helg!

gissan sa...

Ja himla konstigt va ogräset växer...mitt i vintern åxå.. ;)
Jag har så jag skulle kunna sälja åxå... Kan man kanske använda det till påskpynt..?
Hm...neee tror inte det.
Ha en skön helg.
Och du Fadde-grejen är pinsam från början till slut...
Kram Gissan

LinnaLi sa...

Hehe, kan ju inte annat än skratta =) Men det finns ju klippare som inte gör ont!

Snygga lökar med fjädrar!

Å, ja, det var nog för den polkagrisliknande färgen som azaleorna fick följa med hem! Mums!

trevlig helg!

=)

Linda

Mamma C sa...

hahaha, man får sig nästan alltid ett gott skratt hos dig. Skönt när man pyssla lite snabbt, och det blir toppen fint oxå. Ha en skön fredagskväll.
Kram mamma C

pysseltanten sa...

Meeen...hörruu....JAG vill se den där lampskärmen....typ...NUUU...=)))
Har du sett min SPÖKLAMPA eller?...Om jag vågar visa en lampskärm gjord av lakanstrasor...så trooor jag nog att du vågar visa din..=))))
Kraaaaaamizar Git (UTAN näshår)

Cajsas Faster sa...

Vlken härlig blogg, trivsamt att se alla dina fina bilder och läsa dina underhållande texter!
Marie

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hahahaha tjejen. det där var såå kul att läsa. Jag fick själv en chock nu när det "riktiga" ljuset är tillbaka. Grått hår!!! Inte nån enstaka utan en hel gruppering. FY!!
Ha en helt underbar helg.
Kram, Nina

Hemlängtan interiör & design sa...

Ha!Ha!
Du är kul!!
Vad fint det var med korgen med fjädrar och rödlök!

Önskar dig en superhelg!
Kram och må gott!
Marie

AG sa...

Hehe, mye rart som kommer frem nå når våren kommer;)
Morsom påskedekorasjon!
Ha en fin helg!
Klem AG

Vita rosor och förgätmigej sa...

Ååååh! Jag skrattar så jag gråter här hemma i stugan och gubben undrar vad jag håller på med! Du kan verkligen skriva levande du!!! Jag känner såååå igen mig.
Tack för dina underbara inlägg och glädjen du sprider. Puh, måste vila magmusklerna till nästa gång...
Kram/ Anna

Majas skafferi sa...

Hej! Roligt att titta in här!
Jättefint arrangemang med lökarna och fjädrar, det enkla är ju ofta det bästa!
Gillar din lite "pampiga" stil!
Kommer tillbaks..

oumberligating sa...

Ja djäklar nu gjorde du mig riktigt orolig! Trodde att det var död och elände på gång, allra minst att katten blivit överkörd!
Så du menar på fullaste allvar att jag suttit här och bloggat med en "lurvig Kärring" hela vintern, hoppas du ryckt ur hårstråna med roten! (ler)
Vi kanske borde införa obligatorisk webcamera i vår del av blogglandia så vi kan granska varandra och ha kontroll på hårstrån och liknande. Själv är jag len som en barnstjärt i ansiktet, nurakad för en timme sedan trots att klockan nu är kvar över två på natten! Dessutom inga hårstrån varken i öron eller näsa! (ler)
Hmm....kanske mer information än du vill ha.....men det var du som började så härligt....(ler)
Som sagt besöksräknaren är helt still helaSverige verkar sova!
Ja inte mycket att göra, önskar en trevlig helg och God Natt så klart!
Kram ifrån Peter!

Lilla huset på prärien sa...

ha ha vad roligt! jag tänkte direkt att hos mig syns de smutsiga fönstrena och dammet... men det där andra har jag inte ens tänkt på *skrattar*. jag får kanske kika efter! :)

/ J

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm du har en sådan smakfull blogg med mycket vackra ting och så fint det blev med rödlökens färg! Jag har tänkt använda mej utav den också lite längre fram: ) Soliga helghälsn fr Jämtland!

gittan sa...

Hahaha, ja tänk vad solen kan locka fram "asg" Men du så mysigt och framförallt vackert det ser ut i ditt uterum. Jag längtar sååååååååå tills jag får ett eget att inreda med korgstolar och massa mys... Det ser så rogivande ut med den lite gammaldag, lantliga stilen. Åh, jag får nog gå och krama gubben min lite extra och viska ordet uterum om och om igen... Ha en fin dag i solen / gittan

Atelje Skärvan sa...

Tack snälla för ditt roliga inlägg,jag behövde det är nämligen mitt i en förskylning.
Kram Agneta

Marie Söderberg sa...

hahaha ja dessa näshår..hihi..bara rycka bort..hela tiden...du pysslar fint som vanligt du..nu blev jag inspirerad och ska rota fram lite påsk ur skåpet..kraaam

annika sa...

Hi, hi...du skriver så roligt. Jag fick mig ett gott skratt.
Jag uppskattar ditt påskpyssel för det är helt på min nivå. Snabbt ska det gå och fint ska det bli.
Vet du att jag har jobbat på skolan som ligger vid Stadsparken, i 27 år. Fin miljö mitt i stan. När du kommer i sommar så säg till så kan vi ta en fika ihop.
Ha en skön lördagskväll
Kram annika

Spirande grönt - sa...

Lite nyfiken på den där lampskärmen blir man ju allt:)

Vackert arrangemang, man kan bara inte låta bli att tycka om kungsängsliljorna.

Rebecca

Bleudelavande sa...

Hi, tank you for passing and leaving your lovely comment to my post.I'm so happy!!!
Your blog is very beautiful!I love those photos, my favourite is the first!
Have a nice sunday.See you soon

Bea sa...

Ha, ha...ja, tänk vad två små "utstickare" kan ställa till med! Äntligen har vi fått ljuset, att vi kan upptäcka sånt som varit höljt i dunklet en hel vinter :)


Fin tips med fjädrar och rödlök - snyggt!
Ha en bra dag! /Bea

gissan sa...

Men hörrudu... Grattis på namnsdagen!
:D
Kram Gissan

oumberligating sa...

Tittar in denna Söndagsmorgon! Inget nytt trevlig inlägg ser jag och hoppas även att näshåren inte vuxit ut! (ler)
Ha en fin Söndag!
Kram ifrån Peter!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vad läckert med rödlöken och fjädrarna, den iden kommer jag ta efter!

Underbart med kungsängsliljorna i den vackra glasvasen...¨

Och lampskärmen är jag VÄLDIGT nyfiken på!!

Hoppas dina näshår nu är ett minne blott *fniss*
Själv noppade jag ögonbrynen igår vilket jag inte gjort på evigeheter och känner mig som en helt ny människa nu ;o)

Länkar till din blogg så jag inte tappar bort dig!
Kram kram

HOUSE of ADELA sa...

Tittar in till dig med och kikar på din fina blogg...och rolig är den med! Tack för titten hos mig med! Är ju ganska ny i bloggvärlden så jag uppskattar alla besök mycket;)
Skrattade igenkännande om detta med näshår...ja tänk vad vårsolen avslöjar mycket=)
Ha en underbart söndag;)
Kram från Adela

Home No.1 sa...

Hahahaha ... det som göms i snö... kram Annica.

agge sa...

Va go du är, jag sitter här och hoppar av skratt för mig själv efter att ha läst din blogg i dag. Kraaaam, Agneta.