LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 mars 2010

Gästblogg 1 - the real face of nataljaoblonskaja

Hej nu är det så att jag lovat att hjälpa min kära mamma nataljaoblonskaja att gästblogga.. Naaaw vilken trevlig dotter, tänker ni alla nu men faktum är att jag glömde ringa och gratulera henne på födelsedagen den 24:e. :0 Mmmm, inte så trevligt va? Men hur lätt är det att komma ihåg någons födelsedag som ligger vid en lyx-resort i något mygg-härjat u-land och äter vårrullar och dricker champagne-baserade mango-drinkar hela dagarna? Inte så lätt, eftersom man i ett Sverige som håller på att smälta bort inte vill låtsas om att sådana scener utspelar sig någonstans i världen^^ Hajjar ni?
Jag tänkte i alla fall kompensera det hela med ett ihopslaget grattis-gästbloggs-inlägg! Alla skriver GRATTIS till lilla mamsingen så klart :)för jag kan lova er att även fast hon befinner sig i djungeln kommer hon att hitta ett internet-café^^
Jag tänkte passa på att visa lite bilder på nataljaoblonskaja eftersom hon är så hemlig av sig. När katten är borta nivet...
Jag börjar med att visa hennes riktiga jag^^ Hon kommer bli galen för att jag lägger ut den här så ENJOY ;D












Här sörplar hon kaffe^^


Här köper hon kött!
Här är hon sjuk :( <3333
Här äter hon korv.....






Här leker hon Darth Vader på barnkalas :D
Här är ett kort på henne från när vi var i Bahamas (och det till högerr från när vi bodde i Skåne)!
 Och sist en gammal bild på mamma och hennes kille.... han är 20 år yngre  och jobbar som chippendale-dansare
SKOJA det är min pappa så klart;)













Ok det var allt för den här gången. Hoppas ni uppskattar det för natalja kommer inte bli glad borta i Borneo ;) Och vi hörs snart igen, för innan hon åkte hade vi i familjen nämligen ett förtidigt påskkalas som jag tänkte visa lite bilder ifrån, det vill ni väl inte missa för allt i världen   ??????????
Och just ja, jag som bloggade ser ut såhär-->

28 kommentarer:

Norregård sa...

Hej på dej, Gästbloggare!!!!
Roligt att få se så många bilder på Bloggerskan;o) Skrattade högt åt en viss;o)
Hälsa mamma Glad Påsk!!!! & Grattis på födelsedagen så klart!!!!

Hälsningar Malin

Den där Marie sa...

Hej hej!
Hoppas din mamma har det gott där borta. Vi är många som saknar henne!
Och ett stort GRATTIS på födelsedan!
(Vrålet hördes väl ända bort till Borneo???) :D
Kram från Jonna ♥

Cc sa...

Hihi, vilket härligt gästboksinlägg. Fast hade min gjort det så hade nog jag med blivigt lite upprörd ; )Föresten ett stort grattis

Katta sa...

GRATTIS Natalja!!!! Undrar om de har några internetcafeer där i jungeln :) Underbar den översta bilden, varför har vi inte fått se den tidigare? Kram och glad påsk, Katta

Spirande grönt - sa...

Härligt med gästbloggare;)

Grattis på födelsedagen!

Rebecca

STENLYCKA sa...

Vad stolt din mamma kommer att vara över sin vackra dotter som har gjort ett så trevligt inlägg om sin mor. Bilderna är så härliga.
Tack!!
Till dig Natalja om du hittar något internet-café så får du en stor Grattiskram från mig och jag hoppas du har det underbart. Din dotter sköter sig så bra.
Kram till er båda och Glad Påsk
Raina

Elle sa...

Tack för dagens längsta skratt!!
Inte lätt att gapskratta tyst för sig själv för att inte väcka de familjemedlemmar som redan somnat!
Som jag kan se har mamma "grepp" om alla viktiga saker i (under)livet...*fniss*

Jag har en känsla av att Natalja tar första bästa flyg hem, för att undvika ytterligare avslöjande detaljer...

Härligt inlägg, där ser man att päronet inte faller långt från äppelträdet! Bättre gästbloggare kunde man inte hittat till denna blogg!! Perfekt! Ser fram emot nästa inlägg!

GRATTIS i efterskott!!! Saknar dig!
Glad påsk till er båda!
Kram Elle

Vita rosor och förgätmigej sa...

Grattis!!!

Tja, vad ska man säga... Jag är glad att min dotter bara är 4 år och inte kan hantera en dator!

Kul att se vilken snygg mamma du har i alla fall! Kan se att humorn har gått i arv... *blink* Kommer iiiinte att missa ditt nästa inlägg!
Kram/ Anna

pysseltanten sa...

GRATTIS Natalja...=)))))
O shit pommes frites...jag skulle inte vilja va i gästbloggerskans skor när Natalja kommer hem....hihi....
Läääängtar till nästa inlägg...can´t wait..=))
Kraamizar Git

Bitte sa...

Vad härligt med ett gästinlägg! Jag kan knappt vänta till nästa och alla avslöjande familjebilder! ;-)

Här kommer en kombinerad grattis- och påskkram! Glad Påsk där borta i värmen! :-)

Påskkramar
Beatrice

Lotta MayaLee Photography sa...

Oj oj oj!!! Kära R. Jag har en känsla av att Natalja just nu är i kontakt med sina advokater och att du inom en snar framtid eller om du inte redan är det, arvslös! Slut är det med gratisätande hemma i det mysiga köket hos mamma... Slut med skjutsande fram o tillbaka... Nu är du "on your own", lilla R, du är nu vuxen att ta ansvar för dina handlingar. Du kan inte längre gömma dig bakom din barnsliga charm och skrattgropar :-)
Lycka till!
P.S jag har skrattat så att tårarna har runnit, men också med en liten oroskänsla i magen hur Natalja ska ta detta...
Kära R, kan du inte använda din talang för det skrivna ordet också på ett annat sätt? Kanske börja skriva för tidningen igen? Bara en liten fundering :-)

gittan sa...

Det tackar vi för =) Men jag måste säga att hon är modig din mamma, jag hade aldrig vågat någon av mina döttrar gästblogga sådär "asg" Då hade de verkligen letat fram värsta bilderna på mig som "hämnd" för att jag visat någon enstaka läckerhet på dem tidigare.
GRATTIS Camilla, vi saknar dina härliga inlägg här hemma i norr (inte för att det var något fel på gästbloggerskan) Men hur kunde ni flytta ifrån Skåne?

Anonym sa...

:) Hej söta gästbloggare! Härliga bilder på din modiga mamma som släpper dig lös på hennes blogg. Underbart!! Kram Jackie

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack kära gästbloggare för ditt fina o underhållande inlägg på din härliga mamma....Det var riktigt givande bilder när hon var i full action! Fniss! Glad påsk till er båda! Kram Therese

Monica sa...

Hej !!!
Grattis !!
Underbara bilder !!!
Jag tror gästbloggerskan har samma härliga stil som mamma !!
Och inte ska hon bli arg, så snygg i alla lägen..
Ha det bra,
Kraaaam,
Monica

annika sa...

Ett stooort GRATTIS ♥♥♥♥♥♥*******
Kul att du gjorde mig förvirrad där en stund. Härliga bilder som du visar på födelsedagsbarnet. Hoppas att de roar henne lika mycket som de roade mig.
Kram annika

LinnaLi sa...

haha, mein Gott! Du har samma humor som din mor iaf =) Hon kommer säkert att bli helt galen över bilderna... Eller inte, hon känner nog dig!

Grattis säger jag då!

//Linda

Unknown sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hej goa gästbloggare!!
Guud vilken härlig humor du har, fick ett
sååå himla gott skratt av ditt härliga inlägg :)

Ni är lika som bär du och din mamma.

Ett stort GRATTIS till mamman din!!

Du har skött dig väl tjejen och din mamma kommer att bli så stolt över dig så go som du är :)

Kramar Linda

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Är det verkligen så att hon inte vet om det här, hon måste vara en snäll mamma, för mina barn skulle nog inte våga det där.
Så jag är nog hemsk.
Men däremot så har du en söt mamma, och du är också söt.
Hoppas ni båda får en fin påsk.
Kramar till er båda.
Zara

Anonym sa...

VAAA!!!
Var i h-vete har du fått de där bilderna från Rebecca?
Till er andra;
Alltihopa är bara fotoshoppat, jag lovar, och jag som gav ut lösenordet i god tro, jag har närt en orm vid min barm, visar det sig, hugaligen. Men jag får skylla mig själv, och får väl stå för bilderna, men hämnden är ljuv, revenge, revenge.
Men jag älskar dig ändå Rebecca!!!
Med varma borneohälsningar från NataljaOblonskaja aljias lilla mamsingen.
P.s. Idag har det bara blivit en Pinacolada.

LjuvligtLantligt sa...

*Asg!* UUUuunderbara bilder!!
Ja barn kan man inte lita på...

Kram Git

Karin Lindström sa...

Hej Rebecca!

Ser att lilla mamsingen fått tag i en dator och läst allt!!! Det var verkligen vågat att ge dig lov att gästblogga när hon inte var hemma. Jätteroligt för oss att läsa i alla fall, och hon är lika vacker i alla situationer;)

Jag är glad att jag har en nioårig son som inte kommer att gästblogga hos mig. Skulle han det så skulle det nog mest handla om olika dataspel och det är ju kanske inte lika sensationellt;)


Ett stort grattis till mamma lite i efterskott!

Glad påsk till dig!

Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Herregu vad jag har skrattat =D Jag säger bara det...min dotter skulle aaaaaldrig få gästblogga hos mig. Här ser man ju hur det skulle bli, men jag kan ju inte låta bli att längta till nästa inlägg;-)

Hälsa grattis till mamma och jag önskar er en riktigt GLAD PÅSK (förhoppningsvis?!)

Kram,
Regina

Hildas Hem & Trädgård sa...

Hej
Grattis till dig borta i Borneo!!!
Glad påsk till dottern i huset. Du är modig du!!!
Väntar med spänning på fler inlägg...
Kramar

gissan sa...

Meeeen jag har missat detta helt o hållet....!!
Stort grattis... O skynda dig tillbaka o berätta om Borneo...
(gillar din dotter...så himla mysigt busigt o lägga ut snyggobilder på dig... ;)
Kramen från Gissan

Anonym sa...

Snalla Rebecca lagg ut ett nytt inlagg sa vi slipper se mer av elandet ovanfor. Tankte forst, att ska jag radera allt, sedan sov jag daligt ett par natter och beslutade mig for att det trots allt far sta kvar. Men nu racker det, sa snalla Rebecca, LAGG UT ETT NYTT INLAGG!!!!!

Har ar forresten allt bara helt underbart, sol, regn, aska, nasapor, orangutanger och en massa orkideer och andra vaxter.
Ha det bra,
halsningar Camilla.

Elle sa...

Kul att få livstecken från Borneo!! Började undra om djungelfolket har haft dig som huvudrätt...? *ler* Fast om de har internet är de väl kanske rätt civiliserade där?
Jag tycker också att det är dags att du kommer hem nu och gör inlägg, även fast jag tycker att din dotter gjorde ett alldeles utmärkt arbete! Glöm inte vem hon blev uppfostrad av....
Jag är dock glad över att det är jag som fotograferar i familjen - vilket leder till att det inte finns mycket "bevisfoton" på mig. Jag är även tacksam över att mina barn inte kan skriva på svenska! Det hade ju kunnat bli intressant annars! *ler*
Är spänd på vad Rebecca har att berätta i sitt nästa inlägg...kanske blir det fler sömnlösa nätter i Borneo...?? *fniss*
Ha en fortsatt skön semester!!
Kram Elle