LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 mars 2010

Borneo, Borneo, Borneo, Borneo.....................Borneo!!

Jaha, go vänner, jag har en sak att kungöra. Tyvärr måste jag meddela att detta är slutet,........Jag skall ge mig iväg......... NU går jag......... FARVÄL!
Ni har väl läst Sagan om Ringen? Eller sett filmen? Om inte kan ni ju bara strunta i allt här ovanför.
Jag ska åka iväg en sväng, närmare bestämt till Borneo. Där ska vi åka runt i tre veckor och njuta av vacker natur och intressanta djur. Så det är väl inte slutet direkt, utan början på en lång resa, det var väl därför jag kom att tänka på Bilbos avskedstal i Ringens brödraskap. Hehe.
Ja, och ingen dator tar jag med så här blir det stilltje i tre veckor. Får se om jag kan få min dotter att göra några inlägg, ska försöka övertala henne till det. Hör du det Rebecca!
Några bilder måste jag väl bjuda på så här det sista jag gör. Fick hem några otroligt fina koppar från Montebello Möbler häromdagen, gjorda av Agneta Livijn.
Visst är den snygg, och jag har FYRA. Är supernöjd över dem.
Lite dinkelkex och fikonmarmelad passar utmärkt till rött te. Hade väl hellre haft ett wienerbröd där på tallriken,
men ska man gå i bikini de närmaste tre veckorna ja, då får man nöja sig med några torra kex dagarna innan;)
Ni måste ju ha något mer att titta på, och eftersom jag hoppas att snön är borta när jag kommer hem, och att våren kommit en bit på väg....
...så tror jag att vi tar en bild från den lilla uteplatsen på baksidan.
Det är hit man kommer när man kliver ut från uterummet. Så det här utrymmet blev till, i en hast i somras. Och färdigt? Näe, det blir väl inget? Det sker förändringar överallt och alltjämt.
Vänder man sig om ser man det här. En salig röra av grönt.
Ni ser en liten del av Acer Shirasawanum 'Aureum'.
Den hade tre grenar från början, men nu har den bara TVÅ för klåparna som bytte vårt tak för något år sedan hade av en gren!!
På just den också, som växer så himelens sakta. Arg, jag?
Ja, det var bara förnamnet, men gjort är gjort, så vad hjälpte det.
 Konvaljbusken Clethra alnifolia, sitter här och sprider sin ljuvliga doft över uteplatsen.

Jaha, det var det hela.
Så på söndag, efter 23 timmars flygresa, är vi äntligen framme och får njuta av sol och värme. (Och vandra i djungeln och bli bitna av både iglar och myggor) Så hej då, go vänner, och
BORNEO here I come.

41 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Åh, låter som en väldigt spännande utflykt! (Hoppas du slipper mörka härskare och domedagsberg på din långa resa:))

Min Magnolia sieboldii har jag nog knäppt på ett arboretum i Danmark, om jag inte missminner mig.

Hur ser ditt förflutna i Alnarpsparken ut:)?

I rundeln är det bland annat Digitalis, ett par sorters akleja, Actaea simplex och lite annat. En mer omfattande växtlista dyker nog upp hos mig när projektet blir mer praktiskt till sin karaktär:)

Ha en fin resa!

Rebecca

Elle sa...

Jag önskar dig en riktigt skön resa och hoppas att du kommer hem "hel och ren" *blink*
Kommer att bli tomt här utan dig, men jag hoppas på en utförlig reserapport med en massa fina bilder när du kommer hem!!! Kanske dottern har något trevligt att förtälja och övertar alla dina besökare...?
Saknar dig redan *snyft*
Ha det bra och njuuuuut!!!
Kram Elle

Anonym sa...

Så härligt det låter, Borneo! Önskar dig en riktigt trevlig resa med många upplevelser och intryck, inspiration och glädje! Kommer att sakna dina inlägg! Kram / Jackie

Den där Marie sa...

Men så roligt! Vilken härlig resa du har framför dig!!! Önskar dig allt gott på den :) Det kommer att bli tomt här i bloggvärlden utan dig, men jag hoppas ju att du inte blir helt frälst av Borneo, och kommer tillbaka till gamla Svedala... :) Ha det så mysigt nu och stora kramar från mig! ♥

Anjas Hill sa...

Vad skall man säga? - jo:- Jag VILL följa med! Till Borneos regnskogar och annat häääärligt!

I mitten av april (senast) bänkar jag mig här framför datorn och bara njuuuuter av dina borneobilder - för att kameran måste väl få följa med (annars kan jag följa med som fotograf så slipper du tänka på så'nt ;))!)
Nåja. Ha en trevlig "tripp" till BORNEO!/Anja

gittan sa...

Fy va rälit! Jaja, jag har ju ett wienerbröd som ligger på diskbänken och väntar på mig medan kaffet rinner ner just nu. Så vad är väl en resa till Borneo... mot ett Wienerbröd med massor av choklad. Härliga sommriga bilder! Tack för tipset ang. Lönnen. Ska se till att gräva upp min innan takbytar-pelle kommer i vår. Nu har jag förvisso inte min Gyllenlönn där men den röda vill jag inte heller ha brutet. Ha en go semester / gittan

nilla|utanpunkt sa...

Ha en underbar, spännande resa!

ps. så vackra bilder på ditt hem här. Och uteplatsen är ljuvligt medelhavsk. Ha det gott!

Penseldraget sa...

hej
wow borneo...låter hel spännande...ha en underbar resa
kram pia

MårsArt sa...

Ser mysigt ut i din sommarträdgård.
Ha en underbar resa och förhoppningsvis möter du våren här när du är tillbaka.
Agneta

Elle sa...

Jag hade tur med blommorna, det började regna först när jag var färdig = gratis vattning!!
Men nu är det kväll, så jag hade gått in ändå!

Det finns många ordkominationer där jag inte vet om man skriver det ihop eller inte, men huvudsaken är väl att man vet vad man menar?

Och jag har inget emot att du "förökar" dina kommentarer...*ler*
Ha det bra!
Kram Elle

Gunilla sa...

Nu blir jag riktigt avis. Till Borneo. Men du där kanske det finns kanibaler :o)

Ha en riktigt fin resa och jag väntar på att få se fantastiska bilder därifrån så att jag får sitta och gapa.

Ha det gott vi hörs.

kramen/Gunilla

Unknown sa...

Ha en bra resa!
Kram!

Hemlängtan interiör & design sa...

Hej!
Önskar dig en underbar resa!
Borneo är ett resmål som ligger på min "resmål jag ska till" lista.
Allt gott till dig!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej!
Superfin blogg med fina bilder och roliga inlägg, drar på smilbanden flera gånger. Hoppas ni får en underbar resa med många minnen med er hem. Ser fram emot att få se era bilder..
Kramar från Svägerskan Alexandra

Norregård sa...

Ha en underbar resa!!! Jag åker till Norge på söndag, inte så långt....
Medan du går i bikini kastar jag mig ut för pisterna...*ler*....Jag hoppas oxå på sol!!!
Det blir tomt utan dig i tre veckor.....
Var försiktiga och ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar dig en underbar resa. Visst kommer jag att sakna dig, dina inlägg och dina goa kommentarer hos mig, men jag väntar troget.
Hoppas du fotar mycket för ett resereportage vill jag ju se.
Ha det så mysigt nu och flyg lugnt.
Kram,
Regina

Annika Christensen sa...

Oj det skall bli spännande att se.
Vilken fin uteplats du har och visst längtar man nu.
Själv åker jag till La Gomera en sväng nästa vecka
Ha det gott
Annika
I all hast

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tre veckor! Har du tänkt på hur det här kommer att påverka MIG? Hur ska jag nu kunna skratta så jag gråter på kvällarna? Nå, väl du kommer ju tillbaka... Ha en underbar resa!
Kram/ Anna

Bea sa...

Härligt att få resa iväg och hoppas att våren är på G när man kommer tillbaka, vilken lyx!
Kommer att sakna dina trevliga inlägg under tiden, men så mycket mer du har i bagaget när du väl återvänder ;)
Mysig uteplats!
Ha en skön tid på din resa och njut! / Bea

gustavianvintage.se sa...

Hej,
Kul att du hittade till mig.

Jag önskar dig en trevlig resa, men du ser väl inte detta förän du är hemma.
Kram Marie
Skulle gärna åka jag med...

Helen sa...

Hej!
Ha en underbar resa, njut, upptäck nya saker och ha det bra.
Kram/Helen

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag antar att du nu är framme i Borneo, inte alls avis! *blink*

Önskar dig en underbar och fantastiskt fin resa!!

Kramar Linda

Elle sa...

Att du tänkte på mig värmer otroligt, men jag antar att du har nog med värme att dela med dig av! *blink*
Hoppas att du njuter av semestern. Jag kan tyvärr inte säga att jag njuter av vädret här, men det ska bli upp till 19 grader denna vecka, så man ska väl inte klaga, eller?
Tacka nu djungelhövdingen för lånet av datorn! Tur att de är civiliserade överallt nuförtiden!
Inte lätt när man är lätt beroende av datorn, eller hur?
Ha det nu så himla skönt, så hörs vi igen!
Kram Elle

millandante sa...

WOW!!! Vilken resa som väntar...!
Då tar jag ett Wienerbröd under tiden och ser fram emot bilder därifrån!
Önskar dig en trevlig resa!!
/Milla

LjuvligtLantligt sa...

Ha det underbart!!! Inte alls avis..ooohhh nejdå :(

Kramen!

Börjelundskan sa...

Hejåhå!

Vilken tur att jag hittade hit, fick gå och hämta mig en kopp kaffe för här kommer jag fastna en stund.........

Jag sitter här än :)! Kan inte sluta läsa och njuta av alla bilder, du har en väldigt trevlig och lättsam berättarstil dessutom. Hoppas du inte har nåt emot att jag la till din blogg på min blogglista, (får ju inte missa nästa inlägg ju *fniss*)

Hoppas du får en underbar resa med många trevliga minnen med dig hem.

Kram Cin

Lena sa...

Vilka underbara bilder! Låter underbart att resa bort.

Fija sa...

Inne o kikar lite vad som hänt, och ser att du ska få åka iväg på en riktig supertripp.....åhhh låter härligt att få lämna vardagen för en stund.

Dom där äckliga klorna, kan du skicka över dom till mig...är i behov av något som skrämmer mig från kylskåpet, dit jag hela tiden går.

Ha det supermysigt på er resa och njut varje sekund.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Nej men hoppsan vilka nyheter!!!!
Ha en helt toppen resa!!!!
Och visst ska våren vara här när du kommer hem igen. Det håller vi tummarna för.
Jätte söt uteplats du har :))
Kram, Nina

AG sa...

Å det høres fantastisk ut! Ha en fin reise og kos dere masse:)

Bitte sa...

Åh, vad underbart att flyga iväg till värmen! Vi var ju på Borneo i oktober och det var en upplevelse måste jag säga! Något jag ångrar var att vi inte besökte det där omtalade orangutangstället, hoppas att ni gör det så jag får se bilder därifrån ;-).

Hoppas att ni får fina veckor och en riktig superduper-resa! :-)

Många kramar
Beatrice

annika sa...

Hoppsan...här hade jag missat två inlägg. Tänk att jag kom på att jag saknade dig så jag tittade in här och upptäcker att du är på RESA. Vilken häftig upplevelse! Hoppas att det blir så bra som du bara drömt. Ska bli spännande att få se lite bilder och höra lite då du kommit hem.
Njuuut nu!
Kram annika

Huset vid ån sa...

Jag saknar dina roliga inlägg, men nu förstår jag var du är någonstans....Hoppas att du har det riktigt varmt o skönt! Många Kramar till dig! Therese

Hemmet Är Min Borg sa...

äntligen är våren här , så man får se det gröna snart, ljuvligt
kram

Njut i din trädgård sa...

här går jag och letar och letar efter lite grönt och så läser jag detta! Lyllo!

Jag hoppas att du har en härlig resa!
Vi "ses" när du är tillbaka!

Helena sa...

Hej! Vilken underbar uteplats! Så där lummigt och fullt med grönska skulle jag vilja ha det i vår trädgård också, den är dock mer som en stor fotbollsplan med fruktträd...
Kram Helena

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej och hej då och på återseende.
Hoppas du ni får en helt underbar tid.
Kram Zara

Elle sa...

Tycker du inte att det börjar bli dags att komma hem nu??
Det är så tomt här utan dig, jag saknar verkligen dina inlägg...*snyft*

Ha en fortsatt skön semester!!
Kram Elle

Mamma C sa...

Oj, vilken resa du är på nu. Hoppas ni har det toppen i djungeln.
Kramis Mamma C

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow din lyllos ! Borneo det måsta ju bara vara så häftigt , ha det så himla bra då !
Hoppas få se bilder sen .
Jag sitter på din fina uteplats där så länge !
Kraam/Lotta

Karin - Mina Rum sa...

Hoppas att du njuter i fulla drag av din resa. Låter verkligen exotiskt och annorlunda.
Jag har förresten en liten utmärkelse till dig, hos mig. Titta in om du har lust.
Kram!