LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 juli 2010

Tjat, tjat, tjat...............

.......kan ju vissa tycka att det är med bara massa "tråkiga" trädgårdsbilder.
Men,
då säger jag bara,
det är sommar, varmt och så himla härligt ute, att vem vill
sitta inne och uggla med sin dammiga inredning??
Inte jag i alla fall.

Här ute intas dagens första!! kopp kaffe.
De här krolliljorna är vad jag ser ut över. Och ja,
jag passar även på att titta efter liljebaggar:)
De har hur mycket som helst att äta för hela backen är full av dessa liljor.


En runda tas och "ägorna" inspekteras.

Två självsådda Digitalis har fått sitta kvar i gruset.
Tillbaka till baksidan.
Såg en utställning av "the master himself" Tage Andersen, där han använt
den här Gypsophilan i överflöd. Precis som han brukar tog han i mer
än vi vanliga dödliga ens kommer i närheten av, och masseffekten han lyckades åstadkomma
drömmer jag om än idag.
En god inspiratör är han verkligen.
Han är en stilikon både vad gäller trädgård och klädval.
En perfekt man!!!
Ja,ja, Johnny (Depp) du är också perfekt!!

28 kommentarer:

Viola sa...

Så mkt underbart du har att vila ögonen på, ha en fin helg och njut utav det underbara sommarvädret som tydligen vill stanna kvar...:D kram

Bea sa...

Åhh...vilken trädgård, mycket att betrakta och massor att göra antar jag ;)
Men, i den stolen en ljuv morgonstund med en kaffe i handen, blir dagens mödor lättare.
Hoppas att inga Liljebaggar vågar sig på din vackra liljor!!
Må gott! /Bea

Systrarna Hjertén sa...

NEJ!!! Det är INTE tjatigt!!

Otroligt härliga bilder!

Jag tror minsann att jag också kommer få två liljor att blomma i år, har inte sett några baggar ännu! Tyvärr ser jag dem knappt ändå, de växer mitt inne i syrenhäcken :(

Mvh
Frida

STENLYCKA sa...

Nej, varför skall man sitta inne när vi har en så ljuvlig sommarvärme och alla blommorna i trädgården slår ut på löpande band. Men tyvärr är mina blommor så himla törstiga,så jag och trädgårdslagen får ligga i...från den ena rabatten till den andra.... men jag ska inte klaga snart får man vara inomhus igen och ligga i med dammsugarslangen istället.
Vilka underbara bilder och vilken fantastisk trädgård du har. Jag älskar dina bilder och tycker inte alls det blir tjatigt. Du är så duktig på att gör det vackert omkring dig!
Ha det nu så gott i värmen och ta tillvara på dagarna.
Kramar från en som börjar semestern i morgon!
Raina

MårsArt sa...

Jag har Gypsophilan på min balkong. Visste inte att de hette så. De är så fina och blommar riktigt mycket.
Jaa, Johnny D är inte så tokig heller...
Ha dé så skönt i din trädgård,
Agneta

Mia sa...

Inte tröttnar jag på alla fina trädgårdsbilder. I brist på blommor i min just nu så är det kul att se vad det är som blommar nu. Vår tomt var bara en stor gräsmatta när vi flyttade in så jag gör mitt bästa att fylla den med blommor och andra fina växter.

Du får ha det bra i sommarvärmen.
Kram Mia

Unknown sa...

Det bästa med trädgårdsinredning är att den aldrig blir dammig;)
Underbara dagar har vi nu och alltid lika vackra bilder hos dig!
Charlotta

HOUSE of ADELA sa...

Underbara bilder på din fantastiska trädgård! Vi tröttnar inte=)

Kramis
Adela

The Secret Garden sa...

Hihi inte sitter heller jag inne och ugglar över Min dammiga inredning! Skrattade lite för mig själv. Nä jag ugglar runt ute och försöker få till nåt i trädgården. Har inte tid att bry mig om hur det ser ut inne i huset.
Gillar ju trädgård så kör så det ryker med trädgårdsbilder! :)

Ha det fint!

Unknown sa...

Marvellous your garden.

Have a nice day

gittan sa...

mera, mera jag vill se ännu fler bilder från din vackra trädgård!!!!! Tjatigt... förstår inte vad du menar? Hoppas baggarna låter bli dina liljor! Jag har dödad mängder av sådan ohyra här i år. De verkar vara ovanligt många och mina liljor är inte speciellt vackra som resultat av deras framfart, Ha en härlig dag och glöm inte visa mer av din trädgård snart =P

Ölandsvindar sa...

Inte tröttnar vi på trädgårdsbilder. Och det är ju så kort tid. Såg en utställning av Tage Andersen i Göteborg för en del år sedan.Glömmer aldrig den. Ett vackert torrt träd med blommor gjorda av lila krokus i knippen var en av sevärdheterna.
Kerstin

Unknown sa...

Nämen lilla du inte blir det tjatigt med trädgårdsbilder,det är ju den tiden nu.
Ha en fin dag!Kram!
Märta

Gunilla sa...

Jag tröttnar aldrig på trädgårdsbilder de ger så mycket inspiration och njutning.

Ha en fin sommar

Kramen/Gunilla

Helena, The Swenglish Home sa...

Tjaaa, min idé om paradiset på jorden skulle nog vara en kopp kaffe med Mr Depp i just din trädgård... ;-D Du visar så otroligt fina bilder från din sagolikt vackra utomhusvärld. Och jag håller helt med dig - vem har tid att pyssla inne nu???

Varma hälsningar, Helena

Börjelundskan sa...

Tjata på ännu MERA, nu ska man njuta av allt i trädgården istället. Styling och heminredning får vänta till hösten.

Underbara bilder, man blir glad i hela kroppen av din härliga trädgård.

Nu ska jag ut och lukta på mina blommor. och slänga mig i gräset med en tidning (om trädgård)

Varma sommarkramar på dig vännen. Cin

Ruben sa...

Så fin trädgård!!! När man ser dessa bilder känns det som man faktiskt är ute!!!
Ha det gott!
/Ruben

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlige og sommerlige bilder!!! Underbart vakkert! Så frodig og flott!

Klem klem
Anette:)

Margot sa...

Trädgårdsbilder kan man aldrig tröttna på! Din trädgård ser underbar ut och Krolliljorna är mycket, mycket vackra!
Ha det gott i sommarvärmen!
//Margot

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Heeej!
Inte kan det vara trist med så vackra bilder:-) Gillar verkligen utsikten från "första-koppen-hörnet" Och så lagomt du får plats där:-)
Ha det gott, H.

Norregård sa...

Hej!!
Tjata på med dina bilder du;o) De är underbara, vlken trädgård du har, blir så avis....

Kram Malin

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där, ursäkta att jag inte hört av mig på länge men har du lust att ta en titt in till mig och berätta vad du tycker,
Kram Nina

Katta sa...

Jag håller med dej. Är det sommar och varmt flyttar man ju ut med kameran helt enkelt.Din trädgård är vacker med de underbaraste färgerna och den där kronliljan är ju bara skitsnygg! Ha det så gott ute i trädgården . Kram Katta

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Trädgårdsbilder kan man aldrig få för mkt av!
Härlig trädgård, där skulle jag gärna gå!
I helgen är det stortrav hos dig!
Ha det så gott och hälsningar
Carin

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vem är det som blir trött på trädgårdsbilder...? :-) Tjata på du hur mycket som helst med bilder från din fina trädgård. Nu är det den bästa tiden att vara ute - inne kan man vara hela hösten och vintern... eller hur! Passar på att surfa runt lite (sitter utomhus med datorn...) medan maken ser på fotbolls-VM......

Ha en fin söndag!
Kram Charlotte

Hanna sa...

Jätte fint med trädgårdsbilder, något jag aldrig tröttnar på. Det är så kort del av året så man måste njuta.
kram

Hanna

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Krolliljor älskar inte bara liljebaggarna utan jag också ;)Underbara trädgårdsbilder du bjuder på.
Såg för några år sedan hur Tage Andersen använde Pratia som marktäckar på stora områden - och då önskade jag att jag kunde hålla mig till ett fåtal växter i trädgården - men jag faller alldeles för lätt. Tage A han kan han.
Ha det gott
Birgitta

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Min vill ha lista växer och växer.
Härliga bilder tjata du på oss, fniss.
Perfekta män finns lika många som perfekta kvinnor, eller hur?
Kram i sommarvärmen, Petra B.