LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 juli 2010

Bad, badare, baddare.

Bor mest i sommarstugan, är bara hemma och vattnar ibland.
 Men man hinner inte riktigt med och det börjar mer likna en brunbränd stäpp!! än en
trädgård i sörmland.

På landet badar vi i sjön och så blir det lite kvällstvagning här i baljan.

L´Occitane´s produkter är lika ljuvliga som flaskorna är vackra.
Och tvålen från himla med rosdoft passar utmärkt en sådan här kväll.

Här sitter Calle i badtunnan likt svunna tiders kungar och blir servad med
varmvatten och skrubbning av mig.
Är det så man skapar curlingbarn??
Eller var det curlingföräldrar det hette??
Strunt samma,
när termometern stiger över 30 grader varje dag är
knappast lite svalkande bad en lyx, utan ett
nödvändigt ont för att överleva:)

..............Fast en liten gloria av auktoritet tycker jag mig se över honom.
Är det månne badtunnan som lockar fram denna primitiva känsla ur honom. Kanske var det de, tunnorna, som påverkade våra gamla dispotiska kungligheter och gjorde att de så ofta fatalt misslyckades på tronen.....eller?
..........nej, det berodde nog på HELT andra saker..........


19 kommentarer:

Elle sa...

Det där badkaret såg ju häftigt ut! Har ni värmt upp vattnet ordentligt...*harkel*

Och forsätt gärna att låtsas som om du inte sett inlägget jag skrev häromdagen (abc...)
*blink*

Nu klibbar armarna mot skrivbordet och fingrarna halkar över tangenterna *svett*
Dags att ta en paus!

Ha det bra i stugan!
Kram Elle

Snäckskalsdalen. sa...

Tror jag det att han ser auktoritär ut när du tryckt ner ungen i en badbalja, fotograferar honom och så lägger ut honom till allmän beskådan.....stackars lille Calle!

Så himla skönt ni verkar ha det, hur mysigt som helst och ljuvliga medel att hälla i vattnet i den ursnygga badbaljan!

Hälsa Calle!

Agneta kramar

Anonym sa...

Ljuvligt ljuvligt & Calle är kung!!

Agneta

Unknown sa...

Tack för absolut ljuvligaste sommarbilderna:)
Vackert, vackert,
Charlotta

HOUSE of ADELA sa...

Vilka fantastiskt fina sommarbilder! Ni verkar ha det toppenhärligt;)

Kram till dig;)
Adela

gittan sa...

Vilket snyggt "badkar". Men om det var anledningen till våra forna tiders misslyckade kungar så se för sjutton till att få upp ungen ur badet fortare än kvickt!!!!! (hihihi) Fortsätt njut, stäppen den återhämtar sig alltid men sommaren den har vi här och nu / gittan

Systrarna Hjertén sa...

Ser helt underbart ut!

Har precis börjat min semester och hade planer på att ta barnen (gubben ;D jobbar en vecka till) och åka till mina föräldrars stuga idag, men det har åskat och blixtrat hela natten och nu ösregnar det...hoppas på bättre lycka i morgon!

Mvh
Frida

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej! Min vän.
Jo minsann där ser han ut som en kung i ett kungligt bad,mysig bild,kanske lockar fram lite kunglighet.
Dina stearinljus är så läckra, och så hela omgivningen som du har runt badet.
Tack så jättemycket för din snälla kommentar, hos mig det uppskattas.
Vi har också varmt och det är för vart för mig, men maken han trivs som fisken i vattnet.
Ha en det så underbart i din fina sommarstuga.
Kram Zara

Monica sa...

Hej !!
WOW , Vad läckert !!
Älskar rubbet, hela stämningen omkring är ljuvlig !!
Jag tror man blir lite som sin omgivning, så killen blir nog kung i en förnämlig balja...
Ha det gott i baljan !!
Eller utanför...
Kram,Monica

Cc sa...

Vilket underbart karl, skönt att svalka sig i värmen. JAg klagar inte för då försvinner den snabbt. Kram

Börjelundskan sa...

Kung i Baljan, .....de är inte många som är *hihi* önskade jag ägde ett sånt trädgårdsbad nu. Måste erkänna att jag blev lite ljusgrön av avund *fniss*.

Här hemma har även våran gräsmatta skiftat färg, det knastrar nästan under fötterna när man går på den nu. Växterna skulle nog åxå behöva en blöta vid det här laget.

Ha en skön kväll på landet. Hälsa Kung Calle i baljan :D. Kraaaam Cin

Mamma C sa...

Vilket mysigt badkar att svalka av sig i.
Kram mamma C

oumberligating sa...

Härliga bilder.......bada bör man...annars...!
Fint som sagt!
Oumberlige Peter skrev något!
Ha en trevlig fortsatt vecka!

Sjabbig men chic sa...

Härlig bild på Calle! Fortsätt curla du;)

Kram Lisa

Sussi sa...

Ahhhh...vad härligt det ser ut! Fantastiskt inspirerande bilder...(även om Calle ser lite hopknycklad ut där i den lilla baljan...)

Själv nöjer jag mig med fotbad varje kväll, till en början för att fötterna blir så OTROLIGT smutsiga när man går barfota hela dagarna, men sedan upptäckte jag hur fantastiskt SKÖNT det är att sitta där och vifta på tårna i ett svalkande bad med doft av lavendel och mynta!

Kram
Sussi

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Heej!

Vilket kungligt bad!!! Ursnygg badtunna....... Där skulle jag gärna svalka min lekamen..... Tack gulliga du för din snälla hälsning hos mig... Men det är inte alls särskilt perfekt :-) Sliter ogräs i vild förtvivlan emellanåt i Cirkelrabatten och har områden i trädgården där det är 'paus' från allt vad trädgårdsarbete heter och kirskålen härjar fritt.... :-)

Ha det superdupergott!
Kram
Charlotte

Huset vid ån sa...

Det är inte bara ditt vackra sovrum som är kungligt, även din lilla prins i badet. Ser så härligt ut....Hoppas att du har en underbar sommar! Kram Therese

Elsa och Helena sa...

Ljuvliga bilder...spanade förgäves efter dig i ljusstakens återspegling, (eller vad tusan man säger):)

Lite problem att få ihop meningarna nu i värmen!
Apropos kungar...The Tudors är en bra serie:)

Ha det fint i värmen.

Hälsar Helena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kung Carl ser ut att ha det bra där i baljan den grå...eller böljan den blå...vad annat kan man göra i värmen än att försöka svalka sig så gott det går. Vi har ju haft måååååånga dagar utan regn nu i den här delen av landet.

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram,
Regina