LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 oktober 2009

Lite mysbilder hemmifrån



. Idag ska äntligen pumpan skäras ut, det brukar vara ett ganska tungt jobb så vi väntar tills mannen är hemma. Han är dessutom bättre på att rita ut mun o ögon än vad jag är jag.
Vi bor granne med en kyrkogård så jag brukar vara lite restriktiv med att sätta ut halloweenprylar utomhus men har man tre barn så blir det till slut lite i alla fall. Och pumpa bara måste man ha så, nu står han snart där ute o lyser ut över kyrkogården o alla besökare i helgen. Det brukar se ut som en stjärnhimmel när alla lyktor lyser på alla gravar det är så himla fint och vi kan beundra det hela från vårat köksfönster. Vi brukar ta en rundtur sent på kvällen när kalabaliken lagt sig, för det är verkligen kalabalik här. Det vallfärdar folk till sina anhörigas gravar hela dagen. Det finns inga parkeringar kvar så bilarna parkerar lite hur som helst. Mitt i allt kommer bussen o ska vända bland alla bilar o allt blir ett enda kaos som vi roar oss åt att beskåda lördag o söndag.

1 kommentar:

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Vad roligt att du hittat till min blogg och att du tyckte om den! Nä..den vampyren är nog inte såå farlig :)Såg bilderna från din hall och vilka otroligt vackra tapeter!!! Jag förstår verkligen att du är nöjd med dem.
Ha en fin kväll!