LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 november 2009

The heart of darkness


 Finns det nå´t tråkigare än att komma hem efter en resa? Jag längtar bara ännu mer efter att åka igen. Speciellt som vädret ser ut just nu. Mörkt, vått, grått o deppigt värre. Men  mina fotsulor är iallafall glada, de ömmar fortfarande efter alla vandringar från den ena skulpturen till nästa fontän, fortsätta till nästa muséum, lite pasta o kaffe sedan vidare till ytterligare några skultpturer och takmålningar. Vi hann med en hel del med andra ord.


Trappan upp till kupoltaket på Peterskyrkan tog aldrig slut. Sista biten gick vi på snedden för att få plats, men vilken utsikt.






Utsikten från Kapitolinska museerna över Forum Romanum

Hela rom är full av konstverk bl. av Michelangelo, Bernini o Rubens mm. Den ena vackrare än den andra. Ska visa lite mer bilder sen när jag får Rebeccas kort, hon tar lite roligare bilder än vad jag gör.
Nu ska jag gå o fredagsstäda.  Ha en bra helg!



2 kommentarer:

annika sa...

Föstår att du upplever november ännu gråare nu då du kommer från Rom.Där är det väl inte grått nu.
Det är mycket att fixa med då man kommer hem.
Ha en skön helg.
annika

Roses & Angels sa...

Hej! tack snälla för dina kommentarer! Ja hihi jag älskar rosor hih! Ja det har varit en fin helg med mycket skratt och så! tack snälla! Ja Evelina var här ja och det var så kul att dom ville komma till vårat hem! Tack söta! ha en bra dag kram