LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 november 2009

Fredag den 13:e



Det har varit frost flera nätter den här hösten ändå envisas en del växter med att blomma. Min Astrid Lindgren ros har massor av knoppar de kommer visserligen inte att slå ut men jag gillar knopparna bättre än själva blommorna i alla fall.









Klematisen vid trappan har haft två knoppar o båda har slagit ut fast det är den 13 nov o fredag dessutom!!

Jag njuter verkligen av hösten och av alla dessa växter som vägrar ge upp o som fortfarande ger mig små kickar när jag tittar ut. Grekvädden som fortfarande svajar med små lila blommor, Winchester Cathedral står där med en vit knopp, violverbenen med små blommor på höga stänglar som börjat vika sig mot marken, de vägrar inse att det är dags  för vintern precis som jag.










Inne i uterummet blommar citronen för full, synd att det tar sån tid innan de blir färdig frukter.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej!

Jag ramlade in här ifrån en annan blogg - så fint du har det!

Och va fint pianot blev när du målade det. Måste fråga var du köpt din spegel som hänger ovanför pianot - letar efter en sådan här? Är den ifrån House Doctor?

Ha det gott - Camilla

annika sa...

Fantastiskt att det kan blomma fortfarande i våra trädgårdar fastän det är mitten av november.
Kul att ha ett citronträd. Jag har en pytteplanta som jag satte i somras.
kram annika