LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 november 2009

Plötsligt en dag........


Det är den här stolens "fel" att alltmer möbler i huset fått svart färg.
Fick se den i en affär o föll pladask. Egentligen var allt fel med den, inredningen hemma gick i en beige, ljusrosa färgskala, o den passade inte det minsta in, men eftersom jag är som jag är så köpte jag den ändå.
Nästan alla vita möbler o prylar har så sakteliga fått flytta till landet
och farmors gamla byrå som bara gått o  väntat på att få vit färg blev i ett huj plötsligt svart.

Men nu är jag glad för det, är supernöjd med den.
Fondväggen i vardagrummet hade jag tänkt skulle bli storblommig  o glänsande
istället blev den strikt randig.
Konstigt det där med ideér, hade i flera år haft en tanke på hur vardagsrummet skulle se ut
när det så blev dags för renovering så blev det totalt annorlunda.
Så nu har vi plötsligt ett väldigt svart hem istället för det vita som jag drömde om för några år sedan.

5 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va, härligt med det svarta! Tycker att det är jättebra att du vågar. Många är alldeles för vita.
Har en liknande stol på G få se vilken färg den blir...
Carin

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

WOW, det kallar jag för välkommen kontrast till alla vita shabby chic inredningar man ser runt omkring ;O)
Snygga möbler du har!
Det med kärlek på första ögonkast känner jag mer än väl igen, har också lätt att falla pladask och gör spontana inköp. Har aldrig behövt ongra mig heller efteråt.
Ha en underbar helg,
Petra

annika sa...

Javisst är det konstigt att man ändrar sig så där i görandets stund. Jag vill ha vitt svart och lila men det är inte alltid så det ser ut. Men jag tänker att det är så det ska vara. Har du tagit fram symaskinen än?
Ha en skön söndag
kram annika

agge sa...

Va läckert! Det var jättesnyggt med den svart-vit-randiga tapeten till den stolen.En sån byrå hade vi när jag var liten( länge sedan:-))...den var jätteläcker i svart!! Kul med nya idee´r nu när allt varit vitt så länge! Agneta

Susanne sa...

Hej från en okänd ;). Hamnade här genom en kedja av ljuvliga bloggar. Började (förstås) högst uppe hos dej och skrållade(!) mej ner hit. Måste bara kommentera ditt val av mörka/svarta möbler. Alltid stiligt! Precis som du så har jag också haft min vita period för många år sedan. Kan inte tänka mej att måla om gamla antika möbler. Vitt? - ja det får bli på vinden då... den ngt gulnade panelen i taket och på väggarna blir vita. Kompletterar med antikblått, eftersom det finns två antika kistor däruppe.
Välkommen att titta in hos mej småningom! adressen till min blogg blir: www.askarochgamlaspetsar.blogspot.com
Ha det gott!
Susanne