LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 november 2009

Första saffransbaket för i år



Den stackars madamen står alldeles ensam kvar ute bredvid mina buxbomssticklingar, tycker lite synd om henne. Funderar på om jag kanske måste ta in henne i vinter annars kanske hon fryser sönder.

Bakade lussebullar igår, inte lussekatter utan bullar fast med saffran, russin o mandelmassa i. Jag älskaaar såna. Både ogräddade !!o gräddade. Det slinker ner flera stycken innan magen säger stopp.
Det irriterar mig att jag glömde ta kort på hela härligheten när de låg färdiga, nu är de i frysen allihop.  Glömmer hela tiden att ha kameran framme där måste det bli bättring. Men man lär så länge man lever.

5 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tack för titten hos mig! Va härligt att du bakat lussebullar! Bra tips! Kollat in ditt glasrum. Jag har också ett sådant med full värme året om så det blir lite för varmt för citronerna. Mitt olivträd däremot trivs bra!
Ha det!
Carin

annika sa...

Åhh, har du redan bakat! Det låter gott. Jag tar det nog nästa helg eller...bara det blir innan 27 november för då fyller mannen.
Ta in den fina bysten så den inte går sönder i vinter!
annika

Emmas utsikt sa...

Hejsan och tack för besöket. Så fin blogg du har! Tittade in som hastigast häromdagen, men tror inte jag hann säga hej?

Visst är det gott med lussekatter?! Väntar bara på att mamma ska skicka saffran i posten. Det är så attans dyrt här i Norge.

Jag kommer snart tillbaka!

Annika Christensen sa...

Oj oj här var det fint.
Kul att du tittade in till mig så fick jag komma in och se hos dig.
Ha det gott
Annika

MARIA sa...

Hej
tack för besöket. Ja du måste ta in henne annars fryser hon sönder och det vore förskräckligt.
Mvh Maria