LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 december 2010

Flipp eller flopp!!

 På brickan på vardagsrumsbordet samsas just nu amaryllislökar,
en rumsgran och lite glittriga kottar.
Det där som ligger i kupan är också en kotte (och ingen
uppskuren limpa som P tyckte att det liknande!!).
De röda rosorna gjorde att det hela blev lite väl färglatt, men de är ju
samtidigt lätta att plocka bort om man tycker att det blir för mycket.
(Så de åker alltså, just nu, fram och tillbaka från uterummet till det här bordet,.
för jag kan ju som vanligt inte bestämma mig för om jag vill ha dem där eller inte.)
Amaryllisarna får små korta böjda stjälkar när de ligger så här,
eller kanske ska säga att jag tror det för i ärlighetens namn
har jag aldrig provat det förrut,
så det är ett litet experiment, men knopparna
har börjat att böja sig uppåt.....så kanske får jag rätt i mina antaganden
eller så blir det en flopp. Å då vet jag ju det till nästa år
och slipper göra om samma misstag och kan
göra ett annat istället :)).


Har hittat ett perfekt glittersprej på panduro, så nu springer jag runt
och sprejar för full här hemma.
Både kottar, mossa och glaskupor har fått sig en dust av glitter,..
....och mer blir det förmodligen.





Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.

Jaha ja, en dikt smög sig in i mitt förra inlägg och så plötsligt poppade den här av Pär Lagerkvist upp,
hm, .......blir själv lite överraskad........
Men vi tar inte slutet på den för den är lite sorglig, och det
klarar jag inte av just nu.





Såklart fick själv kupan också lite glitter på sig. Tyckte
också att det blev lite för tråkigt att titta på de "bara" lökarna
så de fick lite mossa och silvertråd runt sig.
Känner, precis nu, också att rödlöken ska bort, och
förmodligen hamnar några andra kulor där istället.
Hmm, det här måst jag ta itu med nu meddetsamma....
.................

(Hur tycker ni förresten att jag sköter mina "proffsinlägg" med bara en bild?)


 




9 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Sååå härligt och mysigt, allt ser så fint ut och visst är det roligt med glitter.....underbara bilder som vanligt.

Kram Anna

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, Camilla, dina tre senaste inlägg är alldeles, alldeles underbart vackra och dina arrangemang helt i min smak (från en mossig dam till en annan, s a s... ;-). Flera av dina bilder skulle du kunna använda som julkort och jag ler när jag tänker på hur du går runt med glittersprayen i högsta hugg. Gissar att man och barn får ducka för att inte få sig en glittrig frisyr?

Jättefint, stämningsfullt och inspirerande!

Kramar, Helena

oumberligating sa...

Vackert.....vackert.....säger bara det, fast det här med glittersprejet är lite obegahligt....hoppas du inte "sprejar" allt i din omgivning! (ler)
Fast det här att allt ska glittra och tindra till jul har jag roliga minnen ifrån......vi hade en rektor till granne när jag var lite han bruka komma förbi på julen så skrek han till oss barn när han fått för mycket glögg under västen!
"Tindra! Ungdjävlar...det är jul!"
Annars sa han mest som gammal rektor..."Skolan är bra om inte ungdjävlarna fanns!"
Se vilka minnen dina fina inlägg väcker hos mig....får nog kanske en liten tår i ögonvrån!
Ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Elle sa...

Det där med mossan runt amaryllislökarna ser ju piffigt ut! Det kanske jag skulle försöka...om jag hade haft mossa kvar...och en amaryllislök...och tid...
Men det är ju lååångt kvar till jul, så jag kanske hinner det med?

Det där med proffsinlägg har vi ju testat innan - jag iallafall - och kommit fram till att:
det behöver vi inte!

Om du nu skulle vilja försöka ändå, glöm inte dessa tre viktiga faktorer:
- En bild
- Högst 2-3 meningar
- Länka till butiken där du köpt det du visar

Fast jag föredrar dina "(o)normala" inlägg! *ler*

Så, penseln ropar...
Ha en bra dag!
Kram Elle

Helena sa...

Hm proffs inlägg jag tycker du är helproffsig!
Bra idé med mossan runt lökarna.Änglarna på skålen var ju ursöta..vill oxå ha!
Visst ser man tydligare på bild vad som ska bort tycker jag iaf.
Lyckliga oss som fått Panduro i stan ett eldorado för pysslare!
Kram fr.mig
ps.vart det några lusse hjortar ;-)

Anonym sa...

LÄCKERT

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fint! Lite glitter skadar ju aldrig :)
Kram

Stina sa...

Vilket bra glitter! Precis lagom och snygg spridning - inga klumpar.

Kram,
Stina

REBECCA sa...

vacker dikt! jag önskar mig KAOS av Per i julklapp. eller nej förresten den kan man läsa på webben. jag önskar mig sakerna på BILLES framför allt!! (nu har jag skickat in religionen jag är så duktig hoppas på MVG;)jag har även betalat min mobilräkning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ring imorrrrn