LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 november 2010

Så var det helg, igen!!

 Har ännu inte börjat med att fixa med mossa och kransar innomhus.
Känns liiite, lite tidigt för det.
Annars brukar jag ha några hyacinter här på kakelugnen.
Nu står en Lyktranka här i stället.

Och en Echeveria av något slag.
(Tavlan, ni skymtar lite av, är en Peter Dahl, och såklart också P:s.
 Tänker inte säga något mer om den,........ idag). 

Tänder en brasa varje morgon och sitter en stund
och kontemplerar.
Dagens härligaste stund innan allt drar igång.
Och idag står det städning på schemat.
(Kanske att jag kan göra en krans till för det verkar som om snön är
på väg att smälta bort så jag kan komma åt riset som hade gömts, precis som många andra
saker, hade bla flera vattenkannor kvar ute, under snötäcket som föll).

That´s it for today, folk´s.
Have a nice weekend!!!

22 kommentarer:

Katta sa...

Å vad mysigt du har som kan tända en brasa det är så mysigt och vackert med kakelugn.Här får stora kandelabern ersätta brasan. Jag ska i allafall försöka leta mej ut och hitta mossa i helgen så jag har den tills det är dax. Julmust tjuvstartade jag med igår men det var inte mitt fel ;DmDen rostiga lyktan kommer från vårt grovsoprum gissa hur glad jag blev när jag fann den. Kram Katta

Happy Doris sa...

Snacka om HÖG MYSFAKTOR! :)
Här står också städning på schemat. Tråkigt, men det måste ju göras...
Jag tänkte ge mig ut i skogen i helgen och plocka hem lite gott & blandat. Mossa, kottar och vad kul man nu kan hitta.
Ha en trevlig helg!

Kram Jonna

Annika Christensen sa...

Tiden springer på alldeles för fort.
Jag skall fixa med mossa i veckan hade jag tänkt har ju bara lite höst mossa ingen julmossa.
Vi har inte tänt någon brasa inne ännu för det har inte varit så kallt men ute eldade jag igår och det var helt underbart. Skall nog laga mat ut imorgon om det blir fint väder.
Ha en skönhelg
Annika

gittan sa...

Kakelugn.... det vore något det! Jag stoppade nyss in en skumtomte i munnen, eller om jag ska vara ärlig så lank det in fler än en "skrattar" Lite tidigt för julpynt på hemmaplan men i butiken är allt på plats sedan igår. Skumtomtarna jag köpt för att fylla en burk med som anv.förslag fick ju inte plats allihopa och vad gör man då??? Åh. nu gluttar minsann solen fram igenom det stora grå här utanför =P
Ha en go helg / kram gittan

oumberligating sa...

Visste det att mitt lilla medicinska och konstnärliga inlägg skulle locka fram några trevliga och roliga och intresanta inredningsbloggare! (ler)
Måste säga att du/ni har det verkligen fint/mysigt hemma........funderar på om jag inte ska ta med mig familjen och komma över till jul!
Peter Dahl.......berätta mer....hängde faktiskt upp några Peter Dahl orginal förra veckan....fast inte hos mig!
Försöker faktiskt vara lite seriös inom konsten...ibland! (ler)
Ha det bäst!
Kram ifrån Peter och självklart, trevlig helg!

gittan sa...

hihi... måste bara berätta var min makes "vackraste" tavla hänger hemma hos oss. Först lät jag honom hänga den i vardagsrummet och tyckte att han måste ju få bestämma något. Han bryr sig ju inte särskilt ofta om att komma med egna ideér ang. inredningen hemma. Men sen kom han på att tavan kunde ses som något annat än den egentligen föreställde... det tog ganska lång tid för mig att se detta andra MEN när det väl trädde fram kunde jag inte se något annat - och vem vill glo på en ful mansprofil! Tavlan hänger numera nere i vår källare, mitt i "hallen" så att han ser den varje gång han går ner. Jag väljer att inte titta på den ens! Fula gubbar behöver jag inte ha i mitt vardagsrum! Tänkte kanske att du tyckte det var kul att höra om hur andras män och deras "konst" blir behandlade "asg"

Country Hill sa...

Åh en kakelugn och vilken fin sen nu blir jag allt väldans avis.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Elle sa...

Även jag har kaminen tänd och när det blir mörkare tänder jag ett par ljus!
Mossan är samlad, men ligger fortfarande på tork. Det regnar rätt mycket här sedan ett par dagar. Just nu är det stormigt.
Vad jag ska göra av mossan har jag dock inte bestämt ännu. Ska väl ta tag i det i helgen.

Önskar dig en helmysig fredagskväll!
Kram Elle

Snäckskalsdalen. sa...

Så mysigt! Alltså vid brasan, inte städningen, för den kan inte bli mysig.....Trevlig helg, kram

The Secret Garden sa...

Jag har heller inte pillat med något juligt här hemma, faktiskt så har jag inte plockat det jag skulle i skogen och nu gömmer sig allt under snön. OJojoj hur ska det gå?? :)
Grattis till året på bloggen, det är lite märkligt, men roligt samtidigt, det här fenomenet med bloggar.

Ha det gott!

Helena sa...

Ja shit alltså jag som brukar vara så ute i god tid o plocka mossa o lummel nu ser jag ju inte vart det finns...tänk om det hela inte smälter bort då bli jag utan.Förra året kom ju snön o sen vart den kvar.Vilken fin kakelugn du har.Fanns den i huset fr.början tro?
KRAM fr.mig

Cajsas Faster sa...

Härligt att vakna till och ladda för dagen vid en brasa. Skönt att starta morgonen så. Massor med fina dekorationer har du fått till också. Trevlig helg, Marie

Vardag och flärd sa...

Måste bara säga - DU ÄR FANTASTISK! Älskar din blogg!
Kram Eva

LjuvligtLantligt sa...

Du måste berätta hur det gick för olivkvistarna!! Du som har koll, hur ska jag förvara mina olivträd över vintern??
Kram Git

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilken vacker kakel ugn, vi kör med vår llilla kamin men det går aldeles utmärkt.

Ha de
Kram Anna

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Elda i kakelugn är bara bäst! Måste vara en underbar stund där på morgnarna! Vi har bara en orginalkakelugn kvar i huset... Dom andra slängdes ut på 70-talet av några knasiga människor..... Hur tänkte dom??????? Har inte heller börjat med mossa och så inomhus... Annat är det utomhus och i växthuset ;-) Där förbereder jag och håller på......

Du har det sååå fint hos dig!

Ha det fint!
Kram Charlotte

Tina sa...

Fin vy av ditt hem! Låter jättemysigt att börja dagen med att tända brasa!

Rose Garden Malevik sa...

VAD HÄRLIGT DU HAR DET :)

Idag är det SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
Lägg gärna till Din blogg
Håkan

Monica sa...

Hej !!
Underbart fina bilder du visar !!!
Både här och tidigare och grattis i efterskott !!
Ha en härlig helg,
kram,
monica

lugnet sa...

Härliga bilder och sååå mysigt! Visst är det underbart att kunna tända en brasa när det är lite ruggigt ute!
Kram//Ulrica

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Som vanligt, har du underbara bilder!
Önskar dej en underbar söndag
Kramar
/Maggan

Sjabbig men chic sa...

Men mys, mys, mys! Vad fint det är med kakelugn. Blank också minsann.

Kramis Lisa