LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 oktober 2010

Feng shui och nattlig mara!!

Idag är det så himla fint väder så jag tänkte inte ta upp er tid med en massa text,
utan visar bara lite bilder från min favorithörna.
När jag tittar på bilden ser jag att tidnigstället till höger faktiskt gör intrycket ganska rörigt. Det har jag inte tänkt på själv
i verkligheten. Bara känt att något stör energin.
Inser nu att boven i dramat var zinklådan.

Tog bort tidningstället och satte en tavla på väggen.
Blev det inte bättre?
Har ibland svårt att se så´nt direkt, utan måste gå och
känna av i flera dagar.

 

Lite rörig på golvet med.
Ska nog ta ut zinklådan, som jag jag hittade på en bilskrot,
och plantera lite ljung i.
Ja, det blev som sagt ganska lite text,
känner mig inte riktigt som mig själv idag.
Blev jagad av krokodiler i drömmen i natt och
känslan har inte riktigt velat släppa ännu.

21 kommentarer:

Katta sa...

Usch då krokodiler på natten, inget trevligt. Ja nu får man börja prioritera sig själv därhemma så man får plats ;) Jag tycker ditt skrivbord är så himmla snyggt och allt som står på men jag håller med om att det blev ett lugnare intryck när du ändrade från tidningsstället till tavlan. Och den där stolen den är ju så fin. Ha en fin dag, kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna drömmar som hänger kvar när man vaknat är jobbiga, kunde ha varit något snällare än krokodiler! Vilken underbar hörna, vilket skrivbord och vilken stol!! Så himla vackert, och jo, det blev bättre utan zinklådan. Blev mycket lugnare när du hängde dit tavlan. Du har ett säkert öga för inredning.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Norrfrids Eija sa...

Så inspirerande i din dramatiska hörna, ja mycket att fästa blicken på och bli kär i. Datumklossarna måste införskaffas, de är sååå fina!
Ha en bra dag!

Sjabbig men chic sa...

Fast jag älskar den där zinklådan! Helt supersnygg ju. Allt är supersnyggt!

Kram Lisa

Mamma C sa...

Tyckte nog oxå om din zinklåda, en riktig skön mysplats verkar det vara i allafall.
Kram mamma C

Moodboardwithflowers sa...

Hej! Första gången jag tittar in. Vad kul att hitta en nys spännande blogg. Jag skulle vilja ställa tavlan på skrivbordet istället.. och luta den mot väggen.. hihi

Unknown sa...

Förstår att det där är din favorithörna! Helt underbar, med eller utan tidningssamlare;)
Ha det gott,
Charlotta

Rose Garden Malevik sa...

S
U
P
E
R
F
I
N
T

Hälsa krokodilerna :)
Håkan

Cajsas Faster sa...

Krokodiler och nya badrum..vad ska det bli av allt det?
Oj vilket jobb i trädgården, men det verkar du gilla. Mycket att tänka på i vinter!
Snygg stylad hörna du har att sitta och skriva och fundera vid!
Ha en bra vecka, kram Marie

a piece of happiness sa...

Tack för titt och kommentar.
Vilka vackra möbler och ting.

:) LiseLotte

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Åh,gillar allt i din hörna.
Supersnyggt,helt enkelt.Svart och zink gör sej så bra tillsammans.
Må så gott
Kram Anette

annika sa...

Trivsamt trevlig hörna. Kan nog hålla med dig om att det blev bättre utan tidningslådan...men den var snygg.
Kram
annika

Annelie sa...

Å sån är jag med. Måste gå och känna ett par dagar om det känns rätt.
Tycker själv att det ser bra ut utan tidningsställen. Lite renare och luftigare. Fast jag gillar tidningslådan - cool.

Gulle dig som har lilla mig på blog rollen. Måste nog fixa till min imorgon och sätta upp dig, eller, är du redan där??? Nä nu blir jag osäker.

Kram

Alexandra sa...

Vad kul att du hittade mig & tack så mycket för grattis-hälsningen!Du har en härlig & trevlig blogg & jag gillar dina bilder.Så tack för att du hittade mig så jag hittade DIG!kram Alexandra

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Usch då... krokodiler vill man inte bli jagad av ;-)

Din hörna är bara hur fin som helst... Det svarta skrivbordet bara älskar jag.... förstår att du trivs där..... Måste också känna mig in under flera dagar ibland.... innan man riktigt vet hur man vill ha det... Usnygg tidnigslåda....

Kram Charlotte

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hjälp krokodiler nä det förstår jag att du inte har hämtat dig. Vilken härlig hörna du har och jätte snyggt skrivbord.

Ha de
kram anna

hemtrevnad marie sa...

Å, sååå snyggt , jag som är ett stort fan av svarta detaljer här får man sitt lystmäte:)
Gillade det verkligen bättre med tavlan , men så är det ju precis min stil också, hihi!
kraam

Elle sa...

Ajajaj, det lät inte bra. Har du dåligt samvete pga ett par skor av krokodilskinn eller så? *ler*

Din hörna blev verkligen lugnare utan zinklådan - även fast den var snygg!!

Du tippade rätt ang. grisen, har bara inte hunnit göra inlägg ännu. Blir väl ett svinigt inlägg antar jag!

Ha en bra dag!
Kram Elle

HOUSE of ADELA sa...

Har sagt det förr och säger det igen...ditt hem är en D R Ö M! Får man flytta in?=)

Kram
Adela

Tulipa sa...

Hej!

Tack för din hälsning!!

Vilket fint skrivbord...

Och så alla snygga detaljer till...

Ibland är det så att först när man ser ett kort så ser man vad man vill ändra, men i verkligehten kan det vara sååå svårt att se! Det blir liksom ett annat perspektiv när man ser det i bildformat...
Snyggt i alla fall!

Kram mariette

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Tänkte höra med dej ang förra inlägget, där du har superdfina möbler och detaljer, almanackan, går den att köpa, eller är den gammal.

Färgerna som finns i naturen nu, är oslagbar.

Önskar dej en underbar vecka
Kramar
/Maggan