LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 oktober 2012

"Projekt Eden" is almost ready!

Classicum Växthus
 Vårt "lilla" höstprojekt börjar närma sig sitt slut. 
Och nu så,
nu står det där, Växthuset.
Det blev ett Helios Antique Orangeri, murmodell.

Det har tagit sin lilla tid, med murning och allt, och allt regnande har 
gjort att vi fått klaffsa runt med halvt ton lera fastkletat under stövlarna
men det var det värt :)
Och eftersom P har jobbat lika mycket som annars dvs dygnet runt,
så fick jag sätta ihop det själv.....eller nej,
 med hjälp av svärfar och pappa så fick vi till slut ihop alla delar.
(Båda numer pensionärer och ni vet ju, 
att utnyttja sådana är bland det bästa jag vet :)))

 Visst återstår en hel del innan det är helt klart, 
golv och lite småtrix men känner mig nöjd så här långt.
Efter att ha varit ute i tre veckor och nästan förfrysit fingrarna på köpet
så har arbetet liksom stannat av lite.....

 Och eftersom solen kom tillbaks nästan exakt på dagen vi var färdiga, halleluja jesus 
tack för det ;),
så fick det bli lite snabbfotande och så lite paniklökplantering på det.
Hade ju sparat lite lökar som skulle sitta så fint i planteringarna runt
nya huset, 
men det kan jag glömma att de hinner bli färdiga innan tjälen kommer, 
förrutom ena hörnet då, som fått nya klot av japansk järnek,
så min bild jag hade av ett blommande tulpanhav utanför dörren
kommer inte att bli verklighet......
..........fast tycker nog inte att det är läge för mig att sitta här och
gnälla va? :)


Fransk Bulldog
Efter ett dagsverke behövs ett bad för att bli ren. 
Om Frank gillar det? Inte så säker på det.

17 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Vilket fint växthus!! Lycka!! Du kan väl plantera lökarna i krukor och ställa dom i växthuset :)

Kram Mimmi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lyckliga du som nu har ett så vackert växthus och en sån goding som Frank! Ha en finfin helg!
Kram,
Regina

Elle sa...

Vad säger man om detta? O M G ??
Du har nog ett av de finaste modeller av växthus som man kan ha.
Och ja, jag känner en viss antydan till avund och vill-ha-känsla.
Guuuud, vad söt lille Frank är.

Ha en skön helg!
Kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det var det finaste växthus jag sett, super snyggt och lagom stort och grönt som jag önskar det.

Er lilla Frank var ju det sötaste lilla liv. Underbar.

kram Anna

Växthusmadam sa...

Men hur underbart är inte detta växthus?!!! Vilken härlig vår du går till mötes då, med din första säsong i lilla huset. Vovven kanske inte gillar bad, men jag tror att han kommer att gilla att vara och pyssla med dig i växthuset!
Grattis till fint litet hus!
Växthusmadam

M/S Design sa...

Super snyggt!!! ser fram mot att se hur fint du får till det runtomkring och inredningen.
Mariana

Helena sa...

Såg det allt när vi åkte förbi idag!Ser jättefint ut nästan lite 'gammalt' ut det gillar jag!
Frank däremot ser ut som en liten liten bebis ;-) så söööt!
KRAM från mig!

Helena sa...

Såg det allt när vi åkte förbi idag!Ser jättefint ut nästan lite 'gammalt' ut det gillar jag!
Frank däremot ser ut som en liten liten bebis ;-) så söööt!
KRAM från mig!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

WOW.... SÅ fint!!!! Ett riktigt drömväxthus. Blir nästan mållös (och lite avis....). Förstår att du är nöjd!! Å att det kliar i fingrarna att 'inreda' det :-))'

Stor kram
Charlotte

Katta sa...

Men åhh så fint växthus!! Ser ut som det stått där länge och smälter in så bra. Söta lilla Frank i badrock, vilken raring :) Kram Katta

Tant Otteskrufv sa...

Vilket underbart bygge!Och jisses så kul du kommer att ha där i vår!Och bjuda oss på en massa härliga bilder :)

Luna Ek sa...

Like a dream! Grattis till bra val.

Ha en bra vecka!
Luna

Anonym sa...

Meeen du vilket drömväxthus!!! Jag tycker att tegel är så snyggt. Vad jag sett av dina fina bilder så verkar du ha en stor trädgård lummig och fin. Och med en tegelmur, jag vill också ha en sån! Har du visat upp trädgården för "allmännheten"? Jag skulle komma direkt...
Kram
Mari-Anne i Gävle

Jeane M. sa...

Ah green house is really dreamy project. Glad to see some progress in here looking forward for that. Got my eye on your next posts.

Merja sa...

Vilket vackert växthus!! Kommer att bli så himla fint när du fått pyssla klart där inne. Längtar redan efter att få se...tänk i vår:)
Ha en fin dag!

Bettina Bäck sa...

Oj så snyggt! Jag är avis, men inte missunsam. :-)
Hm, det var alltså svårt att få ihop det? Eller var det murningen och grunden som var värst?
Iiiih, önskar jag hade pensionärer att utnyttja.

Draffin Bears sa...

Your greenhouse is wonderful and you will be excited to get it finished.
How sweet your little dog is, love the outfit.

Happy week
hugs
Carolyn