LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 augusti 2012

Träd?-gårds-land.

Nog känns det allt lite bistrare om morgnarna
Fast dagarna är fortfarande fantastiska,
för att inte tala om 
kvällarna......


..........så härligt att gå runt i gräset när daggen ÄNTLIGEN torkat,
och solen är sådär lagom,
lagom varm, lagom ljus och så 
lagom magisk. 








luktärt
Gör inte mycket nu,
bara skördar, luktar
och plockar buketter.
Okej, lite rensning sker fortfarande...


 Zinnia, nya inneblomman som ALLA har just nu.
Och jag vill naturligtvis inte vara sämre :)

Här ska växthuset stå, 
ja undrar själv hur i herrans namn det ska få plats.
Får helt enkelt plocka fram trollspöet ännu en gång,
för det kommer nog bli på det berömda håret.
 Kanske måste ena äppelträdet ryka,
P ville naturligtvis hämta motorsågen pronto,
vet inte vad det är med män och motorsågar....
 bara för att han inte gillar de där äpplena så ska
trädet bort,
men jag har lyckats hindra honom hittills....
och känner jag mig själv rätt, 
så är det ingen risk att jag ska behöva bli
trädkramare på äldre da´r.


Inga kommentarer: