LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 mars 2011

Näe, fy vad jag skäms...

...såg ett program på Tv:n häromkvällen, Dox.
Tänker inte dra hela handlingen här, men det var urspännande, och
handlade bla om svarthandeln med falkar och där många av världens mest
efterspanade terrorister nämndes.
Nu håller jag ju inte på med någon svarthandel med just falkar men
tanken på mina gamla ljusstakar, som jag ibland har dåligt samvete över,
gjorde sig extra påmind just nu.
Ni förstår säkert när ni ser dem,


De här gamla örnklorna, är ju i och för sig från mitten av 1800-talet
och eventuellt brott preskriberat för länge se´n.....om det nu var ett brott.......
....kanske örnen dog av ålder?
Hoppas kan man ju alltid.
Men man undrar ju vem det var som kom på idén med att göra ett par
ljusstakar av dem.....men kanske ändå mest.....
....vad är det för en sjuk människa som går och köper ett par???


En hemsk bild, inte mindre än tre djurstackare
har jag samlat på mig. Vet inte riktigt varför jag har en sådan
fascination för dessa djur. Ganska morbid företeelse det där
egentligen, med uppstoppade djur.....men vad sjutton.....
har väl aldrig påstått att jag är vid mina sinnens fulla.....eller??

Tror jag avslutar med en liiiiiite trevligare bild.




4 kommentarer:

Helena sa...

Lite läskiga ser de allt ut ljusstakarna!O lite morbid kanske du är ;-)fasst vem är inte det!!!Men det behöver vi inte gå in på här men det handlar om en mumiefierad padda...oops men det var inte mitt fel så det så!
KRAM från mig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var ena läskiga ljusstakar och samtidigt så fascinerande...

Jag blev kär i en uppstoppad mås som jag såg på Kistamässan, hur klokt är det då?

Ha en fin kväll och en mysig fredag!
Kram,
Regina

Unknown sa...

Ha ha ha! Förlåt, men jösses så läskiga å ändå så snygga på nåt sätt.
Du skriver ju så roligt oxå.

Kram Malin :)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kan inte direkt påstå att jag skulle vilja ha dessa ljusstakar, men "udda" är de verkligen.
Håller med dig, sista bilden är trevligt,
skumpande trevligt. Hmmm, hur kommer det sig att jag blev törstig just nu? Fniss.
Ha en underbar helg, Kram Petra B.