LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 februari 2011

Ett rum jag oftar glömmer bort är.........

......sovrummet.
Så häromdagen tänkte jag att nu minsann, ska här
snyggas till lite.
Och ställde in lite snygga blomster.
Det behövs så lite för att göra ett hörn roligare.
De vita pärlhyacinterna hamnade i de gamla kaffekopparna
som aldrig används för att de är så små.
Vi är inte så moderna att vi kommit till espresso-stadiet här hemma ännu.
Näe, hederligt, vanligt,svart bryggkaffe tack!!
Det är tydligen jag och några pensionärer som fortfarande beställer det:)

Och en liten ballerinacyklamen, med sin kjol av tyll,
hamnade i en kruka, som jag gillar,
men ytterst sällan hittar lämplig plats till.

Tyvärr glömde jag att det stog levande växter här,
och att levande växter kräver något viktigt för att överleva,
nämligen vatten :)
Som tur var, hade de förståelse för mig, i alla fall den här gången,
och reste tacksamt på sig igen.





Rullen som ligger på hyllan är ett gammalt linnetyg som
jag hittade på antikmässan.
Ska ha det som överkast hade jag tänkt mig........

Ska försöka ta mig i kragen och bädda med det
så att kanske, kanske blir det en fortsättning
med sängbilder i nästa inlägg.

 


20 kommentarer:

Hanna sa...

jätte fint.
Ha en fortsatt fin söndag!
kram
Hanna

Helena sa...

Ser så mysigt ut ditt sovrum!Tapeten o skåpet gillas av mig :-)Lustigt det där med vattning känner igen det lite...har ofta så som nu pärlhyacinter i badrummet.Precis brevid vattenkranen dessutom men tror du dom får nått vatten nähädå!Även lökar kan ju vilja ha en skvätt ibland :-)
Ha det bra!
KRAM från mig!

Pia sa...

Du store tid och milda makter!!!! Ditt sovrum ser ut som taget ur ett slott!!!!!! Vem är du och hur bor du???? Skulle jag vara du, skulle jag låsa in mig där! Men jag förstår: när ALLA rummen är lika otroliga i sin "vackerhet"!!!

Kram till en fantastisk inredare!!!!

-Pia-

Cajsas Faster sa...

Du bor som en sann rysk tsarinna! Urtjusigt!

Stina sa...

Otroligt fint har du.:-) Kram Stina

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Inspirerande vackert! :) Som vanligt, kära du... :) Vilken bra idé med mockakopparna.. Jag har likadana stående i ett skåp.. med murgröna på.
Kanske kommer de till heders igen nu efter ditt fina inlägg... ;)
Kramar!

Annika kafe´resor och Riga sa...

Ja du Camilla, det var inget fult rum inte!! Herre gud vad fint du har det! Men du det där med kaffet fattar jag inte!? Espresso är ju det enda som är drickbart. kram Annika

MårsArt sa...

Underbara bilder!
Här finns en till som glömmer att vattna...

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som vanligt de mest förtjusande bilder. Sitter bara och gapar när jag besöker din vackra blogg.Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

Country Hill sa...

Wow vilket vackert rum, tapeten är bara så läcker och skåpet och stolen och sen alla vackra saker så supersnyggt.
Ha det gott!
Kram Lena

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken härlig blogg du har, det är slottskänsla för hela slanten. Du bor verkligen jättefint :)

Kram F

Elsa och Helena sa...

Vilket vackert sovrum du har...får mig att tänka på franskt 1700-tal! Dom där kaffekopparna har jag också...började samla som tonåring:) KRAM Helena

Systrarna Hjertén sa...

Men va gullig med blommor i det små kopparna, och stolen ska vi inte tala om...LÄCKER!!

Mvh
Frida

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Camilla!
Men åh,så fint i ditt sovrum.
Vilken tapet.....och skåpet....och den vackra stolen.Hur snyggt som helst.
Må så gott
Kram Anette

Mina Gouldsamadiner sa...

Ett sådant vackert hem och sådana vackra bilder du tar.Du har fått en ny följare =))

gittan sa...

Riktigt kaffe smakar klart bäst allt annat modernt överlåter jag åt den yngre generationen =) Men min mormor hade nog vänt sig i gracen om jag planterat blommor i min Hackeforskoppar "skrattar" även om det är ytterst sällan man använder dem / Kram

gittan sa...

i graven skulle det ju stå...

AnnaHelena sa...

Otroligt fina bilder!!!
Och här är en till som har Hackeforskoppar nedpackade i en kartong. (Fast mina är med ljung-mönster på.) Och ja, kanske kan de få komma fram som "blomkrukor" någon gång?

Kram // AH

♥ Franska Liljan ♥ sa...

O M G!!! Du har ett fantastiskt sovrum! Bilderna gör mig nyfiken på resten, sover du på en tron eller bara en enkel vanlig himmelssäng á la Versailles ??? :-)

Vackert vackert vackert!!!

Mockakopparna är så söta, min mamma har dem också. Men ska jag dricka kaffe krävs det en större balja, jag dränker nämligen mitt kaffe i mjölk :-)

Kram Helena /franska liljan

Mamma C sa...

Du har det så otroligt vackert hemma hos dig. Lätt att man glömmer bort dom små stackarna i kruka ibland.
Kram mamma C