LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 januari 2011

Vad är väl en kväll på Operan....

.....jo, den var alldeles underbar.
3 timmar och 20 minuter flög iväg och jag njöt varje sekund.
Och Mozart är ju alltid Mozart, lättlyssnat och vackert.
Och regin var helt fantastisk. 
Tyvärr fick man inte fota under föreställningen och de få bilder jag tog
var inte bra. (Även fast jag fick hjälp).
Klädproblemet löste sig bra, tog en vanlig svart tröja som jag hittade
på rea från MQ.
Hade annars köpt en kavaj från Hunkydory

men herregud vilken tur att jag inte valde den, för den såg precis ut
som den personalen i garderoben hade på sig:)
Ja, ska inte bli långrandig om vare sig opera eller kläder utan
lämnar det raskt.


Här är istället helgens bukett som jag plockade ihop.
Rosa och lime gillar jag och det kändes lagom vårigt,
den gula mimosan fick följa med enbart på grund av dess doft.
Det finns inget, och då menar jag verkligen inget som
luktar så gott som just mimosa.
Kan inte låta bli att köra upp de där gula bollarna i näsan så fort
jag går förbi dem.
Så om ni ser mig alldeles spattig, fullt med gult mjöl runt näsan,
var lugna
går bara på mimosa!!



14 kommentarer:

Helena sa...

Åh mimosa en av de mest underbara dofter som finns mmm Brukar köpa Monte Carlo tulpaner bara för doften annars är ju gult inte så kul...
Ha det bra idag!
Kramar från mig!

Godastunder-tokigaidéer sa...

VAd trevligt att få se dig på bild...låter som ni hade nen underbar kväll. Jag har varit på opera en gång och hängde tyvärr inte riktigt med men det kanske växer fram om man går fler gånger?

kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att få se foto på dej.Låter som ni hade en underbar kväll ,skoj.Underbara buketter.Mimosa ligger mej varmt om hjärtat.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

oumberligating sa...

Vad trevligt att du hade trevligt!
Själv så jobbade jag, medans du satt på operan så körde jag förbi den 4 gånger (operan alltså), visst kan livet vara olika! (ler)
Ha en fin vecka!

Elle sa...

Tjusiga brudar!
Ser att dottern numera agerar "kameraassisten"?
*ler*
Ha en fin vecka!
Kram Elle

Snäckskalsdalen. sa...

Du blev väldigt fin inför operabesöket! Måste ha varit mäktigt att sitta där i den fina lokalen och lyssna och njuta!
Mimosa är så sött, så sött och gulligt!
Agneta kram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hihi.... mimosa-hög, den bäästa drogen:-)

Snygg jacka! kram H.

Cajsas Faster sa...

Låter härligt!
Både operan och mimosan!
Kram Marie

annika sa...

Vilken upplevelse! Så det är du som är personen som går omkring och är alldeles gul under näsan:D.

Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ohhh... Opera.... det var inte illa! Det är ju för underbart att gå på teater, musikal, opera och liknande... synd bara att det blir alldeles för sällan... Snygg kavaj... Mimosa i näsan.... fniss.... låter som en trevlig 'drog'... ;-)

Gällande vårblommor ute passar jag bara på lite smått, nästa vecka kan det ju vara -20°.... och man kurar inne igen..... :-)))

Många kramar Charlotte

Hemlängtan interiör & design sa...

Tack för din hälsning! Jo, vi har verkligen haft en toppensemester, såå skönt att få lämna snö och kyla för ett tag!
Håller med mimosa doftar helt ljuvligt, tyvärr är de gula, överinredde en gång i mitten av 90-talet med gult, därefter är gult ingen favvo.
Må gott och kram
Marie

Annelie sa...

Nu blir jag allt lite avis, låter som en underbar kväll. Mozart går inte av för hackor.
Skrattar som vanligt åt dina ord.
Kommentaren om din Hunkydorykavaj och garderobsfolket menar jag då.
Hmmm.... undrar om jag någonsin luktat på mimosa. Borde nog kommit ihåg det om de luktar så gott som du säger.

Många kramar till stiliga operatjejen!

Country Hill sa...

Roligt attfå se Dig på bild och så fin Du var snygg outfit. Man blir sugen att gå på Operan så vackert det var evigheter sen.
Fnissar åt mimosasniffandet.
Ha det gott!
Kram Lena

Unknown sa...

Vilket busigt inlägg! Kul att se dig:) Den buketten ser fantastisk ut och sättet du har fotograferat den var underbar!
Ha det gott,
Charlotta