LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 april 2010

Jag köpte ju en ny kamera för några månader sedan, ingen märkvärdig utan den får fortfarande plats i min bakficka:). Och jag har ju beklagat mig över att den inte gick att ta närbilder med, den ville inte zooma in om jag kom för nära. Tyckte allt att det var lite konstigt, sedan häromdagen, började jag pilla på några knappar, (de är tydligen till för att ändras ibland) och så plötsligt gick det att zooma!!  Ja, jisses, där ser man att det nog lönar sig att läsa instruktionsboken ändå.
Så därför kommer här några provbilder som jag tog innan batteriet tog slut. Ja, allt ska man tydligen behöva tänka på nu för tiden.

Lilla grodprinsen står lite malplacerad här kan tyckas, men om några veckor hjälper han till att stötta
vit jättevallmo `Rojal Wedding`.


Fick en utmärkelse under tiden jag var borta så det är ju ett tag sedan utav Karin med bloggen Mina Rum.

Ska nu då berätta saker som gör mig glad.
Jag blir glad när någon visar bilder på mig när;

....jag skändar en tvåtusen år gammal staty.
 ...........jag handlar.
...........jag är sjuk.
..............jag äter korv.
jag..................vänta nu, hmmmm,
ja, visst ja, det har ju någon redan visat. Ja, då vet jag inte vad jag ska berätta.
Jo, kanske.

När jag får hela godispåsen för mig själv och slipper dela.
När Morden i Midsommer börjar sina sommaravsnitt.
När jag kommer hem och får sätta på mig mina urtvättade velourbyxor.
När Rebecca ringer och hon för en gångs skull inte tappat bort sina nycklar eller sin mobiltelefon.
När jag fått så himla många härliga kommentarer på min blogg:)

Som vanligt är jag bekväm av mig och skickar den inte vidare.

Tänkte avsluta och ta en sväng i trädgården men när jag lyfte blicken vad får jag se?
Jo, det snöar, vad glad man blir............bara att hämta fram vinterjackan igen då!!

24 kommentarer:

gissan sa...

Jaha...då blev det en skidtur för dig idag då..?
;)

Tigris Predikantan sa...

Ja ... är det de där bokstavsstinna pappren man får med varan man köpt du menar skall läsas ... innan? *ler*

HOUSE of ADELA sa...

Jättefina bilder...du måste ha läst allt det finstilta nu!=)

Kram Adela

Elle sa...

Tja, vad säger man? Det lönar sig att läsa instruktionsboken!
Jag har byggt ihop ett antal möbler från ikea med min 14-åring och jag lärde honom att det viktigaste är att läsa igenom instruktionen INNAN man sätter igång! Fast hos ikea läser man ju inte, där är det ju bilder som gäller...

Det snöar...aha...då får du väl leta fram instruktionsboken och söka knappen för rörliga bilder och fånga flingorna på bild!! *blink*

Kram Elle

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vad kul läsning om dig, du verkar ha ironi och humor i massor, sånt som jag saknar säger min man.
Men alla kan ju inte vara perfekt.
Vad fina bilder du visar på en blomserlönn, eller klockmalava vilket man vill.
Jag gjorde samma med min moblitelefon, köpte en mobil med en kamera som skulle vara bra, men kräsen som jag är så tyckte jag den var skit, och närbilderna blev bara suddiga, tills jag kom på en del nya finesser.
Dina bilder är jättefina, och grodprinsen super.
Om du får över kan du väl skicka mig några frön av din vita vallmo till hösten ,skulle bli glad då.
Ha en fin dag.
Kram Zara

Den där Marie sa...

Det blev ju jättebra bilder, närbilderna du har tagit alltså!
De andra på en viss "C", hade jag redan glömt bort, men tack för påminnelsen! ;)
Här snöade det igår, visst blir man såååå glad för det...
Kram ♥

LjuvligtLantligt sa...

Jo allt det där visste vi redan om dig *fnissar än* Vilken härlig dotter du har med så stort mod o humor plus en otroligt överseende o humoristisk mor må jag säga! :)
Ha en underbar dag i snön.............
Kram Git

Norregård sa...

Vilken tur att du pillade på de rätta knapparna...underbara bilder!!!
Jag ääääääääälskar din humor!!!

Kram Kram Malin

MårsArt sa...

Oj då,i detta inlägg, kände jag igen mig,rakt igenom, hmm.
T.ex. man ska bara fatta allt genast utan att behöva läsa instruktioner...
Här har det också snöat lite, men nu tittar solen fram.
Kram
Agneta

Bitte sa...

Grattis till din fina award! Jag skulle också bli jätteglad om något av barnen visade en massa bilder av mig här på bloggen ;-).

Vilka vackra bilder du har tagit (igen)! Hoppas nu inte att den söta grodprinsen fryser i snöyran... herre jisses, men snart får vi nog snö här också för himlen är plötsligt alldeles gråvit...

Ha en fin kväll!

Många kramar
Beatrice

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Fina bilder, och som man säger... man lär sig något nytt varje dag ;)!

Låter som ni har haft en härlig Borneo resa! Vackra bilder.

Snö?! Igen?! Nu?! Kul... äh, NOT! ;)
Kul med den fina awarden. Blev sugen på något efterrätt... Nä, nu ska jag gå och baka en ananaspaj :).

Ha en underbar torsdag!
Xini Björnmamman

Katta sa...

Jamen visst blev man glad för den kalla äckliga snön som föll igår, not! Du skriver så roliga inlägg. Vad roligt att du hittat kanpparna på kameran det blir ju jättefina bilder otroligt fina närbilder på blommorna. Jag är med inte så intresserad av att läsa instruktions böcker vill hellre pröva mig själv men visst är det bra att läsa dem.Min son är en sån som alltid slarvar bort saker och badar med telefoner i badbyxfickan och och och... men man älskar dem ändå. Ha en bra dag, kram Katta

Fija sa...

Välkommen hem från resan..har inte vart inne o kikat på länge.
Ser ut att ha varit en upplevelserik tripp!
Vad jag skrattar när jag läser om vad som gör dig glad...kunde lika gärna ha varit jag som skrivit. Fast då att Mathilda lyckas hålla reda på ALLA sina grejer inkl.nycklar o mobil. Herregud säger jag bara för vimsiga barn.
Ha en bra dag även om det inte är det bästa vädret.

Hemlängtan interiör & design sa...

Hej!
Du är skön, alltid lika kul och komma på besök hos dig!
Vit vallmo.. det lät spännande, har du någon bild?
Jag är sedan ett par år tillbaka helt trädgårdsbesatt, när vi flyttade in i vår gård för 15 år sedan så grävde jag igen alla rabatter och nu gräver jag upp densamma och nya därtill!
Må gott!
♥ hälsningar Marie

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Jo dom där rosa laptoparna är jättesöta.
Så klart att du ska ordna dig en hörna, och så har du den söta stolen.
Vänta inte så länge som jag.
Jag ska påminna om fröna, om jag får.
Jag gillar frön, och blommor, och det är kul att se vad som klarar minus 30-40 grader kallt.
Kram Zara

Helena sa...

Hej! Vilken fin groda du har där, har lite pippi själv på just grodor... Instruktionsböcker ja, visst kan man läsa dem men man lär sig ju ändå, det har du ju bevisat nu! Ha det bra! Kram Helena

Cc sa...

Äh bruksanvisning är överskattat. Roligare när man hittar finesser, helt plötsligt. Som den gången jag upptäkte att jag hade larm på bilen, gisses vad snopet det var. Urtjusiga bilder. Kram

Margot sa...

Vilken trevlig blog med mycket fina bilder!
Kul att jag hittade hit!
Av dom härliga bilderna att döma, måste du ha haft en underbar resa!!
Ha det gott!!
//Margot

Dicksonska våningen sa...

Jag läser aldrig instruktionsboken, jag trycker på alla knapparna ändå. På så sätt hittar jag lite funktioner jag kan använda :) Det är det enda sättet jag kan lära mig på. Orkar inte ens öppna en instruktionsbok. Somnar direkt!

Fina bilder du fick knäppt!
Kram Annika

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Bilderna är ju jättefina! Ibland lönar det sig att läsa lite i instruktionsboken, men det är bra tråkigt...Fniss! Grattis till din utmärkelse, den är du väl värd! Önskar dig en skööön helg! Kram Therese

Unknown sa...

Underbara närbilder! Måste genast börja pilla lite mer på knapparna på min nya kamera också:) Mm, Morden i Midsomer - jag får rysningar av längtan till sommaren. Ha en skön helg,
Charlotta

Sally och jag sa...

Grattis till utmärkelsen!

Jag orkar heller aldrig läsa instruktionsböcker men pillar rätt friskt på alla knappar tills jag ändå uppnår önskat resultat. Är ju mycket roligare så:)

Blev jättevackra närbilder på blomman!

Kramar från
Sally och jag

Karin Lindström sa...

Du låter precis som mig. Jag hatar manualer, ska man inte kunna klara sig utan dem *skrattar*. Lotta har varit och pillat på min kamera. Jag hoppas jag ska lära mig lite av henne ;)

Roligt att läsa om dina "gladsaker", du är för härlig. Kan bara tänka mig hur det kändes när din stand in visade så fina bilder på dig. Förresten var de ju fina allihop. Önskar jag såg ut som dig när jag är äter korv osminkad *ler*.

Ha en skön helg! Hoppas på bättre väder än nu, här står det som spön i backen.

Kram på dig!

Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hejsan!
Ha ha ha jag förstår var din dotter har fått humorn ifrån;-) Vad kul att du hittade zoom-knappen, den är ju ganska användbar för oss som gillar blommor (eller är närsynta).

Jättegrattis till awarden!!

Önskar dig en skön helg, hoppas bara att det slutar regna snart...
Kram,
Regina