LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 september 2012

Frankie boy!



 Har fullt upp just nu.


 Vad det beror på?
 Jo, den här nya familjemedlemmen kräver 
verkligen ALL min tid just nu, dag och natt!
Och att en liten fransk bulldog äter det mesta
har vi fått erfara.
Ute har jag fått rycka bort nästan alla digitalis,
de är ju inte så vidare nyttiga för små valpmagar.

Att försöka hindra honom från att äta det mesta han ser
ja, det är numer min huvudsysselsättning dagtid.
Och få sova en hel natt kan man tydligen glömma
när man har valp, tom mina tre barn sov bättre som spädbarn
än vad han gör.
 

 Frank!!


 Ända lugna stunden är när han sover,
fast det vill han helst göra på
våra magar
så speciellt mycket gjort får jag
inte då heller.

Men några päron hann jag springa ut efter,
det är tydligen sådana små
projekt jag får pyssla med
en tid framöver.


13 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Hahaha! Men söt är han!

Lycka till!
/Frida

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så söt!!! Så ni har gått och blivit med hundvalp. Hoppas att han växer ifrån det där 'äta-allt-stadiet'..... :-))) Kan ju bli lite besvärligt i längden tänker jag. Men vad gör man inte för de små liven....

Kram och lycka till med vovsen!
/CHARLOTTE

Helena sa...

Oiiiii vad söt han är!!!Sigge skulle bara älska honom :-) Nu du nu blir det inte roligt i trädgården för dig :-D fniss jag minns att jag aldrig fick nått gjort under valptiden i inte inne heller för den delen heller :-) han hängde i byxbenet mest heeela tiden o gjorda bara hyss o sabotera.Oj oj nu har ni att göra!Ett mycket kärt besvär!!!
Lycka till nu o läs en o annan paragraf för honom så det blir ordning o reda ;-))Remember you are the leader of the pack!Eller har han redan tagit över ;-)
KRAM från mig!

Växthusmadam sa...

Nämen vilken liten raring!!!! Det är väl kärt besvär att hålla efter honom, vem kan motstå den lilla blicken!!?!
Vår förra hund var en bassett och han blev liksom familjens kännetecken "jaha, det är ni med bassetten!", jag kan tänka mig att en fransk bulldog har samma effekt! Nu har vi en cockerpoo istället, en blandras mellan cockerspaniel och pudel, inte lika mycket karaktär, men desto mer mysnalle! Visst älskar men dem alla för just deras små egenheter!
Måste bara få säga att jag är inne hos dig ofta och hämtar inspiration från ditt uterum! Just nu går jag och laddar för att sno din idé med den shackrutiga duken som du gjorde!
Ha en mysig söndag med sötnosen Frank!
Växthusmadam

M/S Design sa...

Så otroligt söt!!!det är som att ha en bebis, ständig passning men ack så ljuvlig.
Mariana

Mamma C sa...

Men hellidunda då vilken sötnos.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Ha nu en fin kväll och en bra start på den nya veckan.
Kram
Hanna

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tur att de små är söta när de är jobbiga så att man älskar dem vad de än gör.
Verkar mysigt med en vovve på magen.
Eva

samson sa...

vilken liten sötnos
valptiden går över fortare än man tror snart är han en ståtlig herre
ha det så bra
maggan

Arja sa...

Halloj!
Vilken sötnos han är Frank!
Skall bli spännande att även följa honom på bloggen, lär ju hända endel hos er nu ;o)
Ha d gott kram Arja

Lisa sa...

Vilken härlig blogg jag hittade. Supersöt liten hund också :)

lugnet sa...

Vilken Goding:) Såå söt! Visst är det mysigt med valp men också en hel del jobb. Lycka Till!
Kram//Ulrica

Camilla, Galen i grönt sa...

Åh, var där du är nu för ett år sedan. Digitalisen rök och alla svampar i gräsmattan gav panikutslag. Tack och lov glömmer man lagom till nästa valp. ;-)