LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 april 2012

Bali del II



Ok! Eftersom ni tjatar kommer här lite fler bilder  :)

Lite blandat, tar tid att få någon ordning på alla bilder,
och det har jag inte fått....än.























Här är en fågel från Bali birdpark och en liten apa från Monkey forest i Ubud.
Det var ett häftigt ställe, inte bara för alla apor
utan för att naturen var helt fantastiskt vacker, med fikusar större än
värsta jätteeken och, naturligtvis det är ju på Bali, gamla tempel och statyer överväxta med mossa.
Hur coolt pläis som helst.























Kamandalu i Ubud. 
Lovade värsta utsikten över risfält och dalar på hemsidan....
såg endast halmtaken på de andra husen...fast 
ska väl inte klaga....hade ju egen pool även där, direkt utanför fönstret.
 Fast skulle inte bo där igen.....om vi nu skulle åka dit igen.
Och det är väl iof inte helt omöjligt,
fast det är emot mina principer att åka till samma ställe mer än en gång,
men skulle faktiskt kunna åka tillbaka till Bali...redan nu...
har inte landat mentalt i Sverige ännu....kollar resesidor hela dagarna!
Skulle vilja fortsätta ut till fler öar...helst till Flores och Komodo.......
dream on...får slå till mig själv för att vakna ur drömmarna......





Botaniska trädgården var väl ingen höjdare, 
dåligt skött, fast vi såg två ormar, knappt, för de försvann
snabbt som tusan in bland blad och rötter, och de hade en skaplig 
orkidéavdelning så lite roligt hade vi...






















































































Ja, jag blev helt hänförd av bambuskogen.
Gillar den kinesiska regissören Zhang Yimous filmer,
där hoppar och flyger de omkring i skogar av jättebambu, 
vilket jag precis har gjort, har precis landat!!
Bara P som inte hängde med att fota där....

Den gröna ödlan kom och hälsade på en dag och hade 
lite svårt att sitta still på det hala bladet.

En annan ödla valde att landa på mitt huvud för att sedan hoppa ner på axeln
och fortsatte ner till kameran.
Kan säga att att det var nära att den kameran dog där på fläcken...
.....hade inte ödlan hoppat vidare snabbt som attan hade nog både ödla och kamera landat
 långt inne i Balis djungler.
Nu slutade det hela tack och lov inte med kameradöden, 
utan endast ett gigantiskt avgrundsvrål...
"TA BORT DEN"

Förresten var det djur nummer två som valde att landa i mitt huvud
under samma resa.
Bara några dagar innan hade en stor fågel valt mitt huvud som landningsplats.
Skrek konstigt nog inte
men håret på mina armar reste sig i givakt och stod kvar 
långt efter att fågeln flugit vidare.
Vet inte vad det är men något är det med mitt 
hår som lockar djur......kanske liknar det ett 
fågelbo?
måste nog skaffa kam eller åtminstone hatt innan nästa resa....




























Vi bodde lite överallt. Sanur, Seminyak, Nusa dua, Ubud. 
 Alla ställen har sina plus och minus. Men gillade Sanur bäst,
Har mycket av den "gamla" Balikänslan bevarad, och en hygglig
strand. De är annars inte de bästa, de är både skräpiga och tråkiga.
Men jag tror inte man blir besviken vart man än väljer att åka.
Bali är alltid Bali.....
och kanske, kanske blir det ett tredje besök.


6 kommentarer:

M/S Design sa...

Fler härliga bilder!!!

Country Hill sa...

Men wow vilken resa ni gjort låter helt underbart och som alltid helt underbara bilder. Har aldrig varit där men nu blev jag lite ressugen det enda som avskräcker mig är ormarna och någon fågel ska landa i huvudet jag som ofta ser ut som ett skatbo i håret.
Ha det bäst!
Kram Lena

Katta sa...

Gillar den där apan med mohikanfrissa :D Och allt ser så himla härligt ut så man bara dreglar. Kram Katta

Snäckskalsdalen. sa...

Fina och vackra bilder. Men är du säker på att du vill åka till Komodo om du inte gillar ödlor?
Agneta kram

Anette svammlar sa...

Tack för att du delar med dig av härliga semesterbilder, kanske jag kan försöka låtsas att jag med rest...,)

Ha det gott!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder! Vilken härlig resa ni har haft, förstår jag du blev besviken när du kom hem och trodde att det var riktig vår här hemma...

Ha det fint!
Kram,
Regina