LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 maj 2011

Äntligen.........

.........ett blogginlägg........:)
Ja, de duggar inte tätt så här års.
Varken tiden eller orken har funnits där,
tog mig i kragen igår och fotade lite.....


Var på Ulriksdal förra veckan och hittade den här
 underbara krukan från Gränsfors, men de hade
såklart en hel del smått och gott där. Hade
dock inte så mycket levande saker med mig därifrån den här gången,
.....bara krukor.


Och skärmlavendeln har äntligen börjat säljas....
....eller den har väl funnits ett bra tag, men det är
först nu jag vågat ställa ut dem utan att behöva springa och hålla
koll på termometern tjugo gånger per kväll.....
nu räcker det med tio gånger....;)




11 kommentarer:

oumberligating sa...

Vad bra att du tog dig i kragen och fotograferade lite, det blev ju hur fint som helst!
Det här med själva bloggandet är intressant i sig självt! De flest som börjar blogga kör på utav helvete i cirka 1 till 1 och ett halvt år, sedan blir det lite stiltje i några månader, sedan blommar oftast "kärleken till bloggandet" upp igen, man vill nå de tidigare "höjderna", göra fina inlägg och få underbara kommentarer! Sedan dör oftast bloggen, en del tar bort den, men många låter den vara kvar, trevligt så jag skriver ibland på tidigare bloggvänners bloggar och då hör de alltid av sig, kanske inte via bloggen men via mail, då blir man helt varm, bekantskapen känns ju inte då helt bortkastad!
T o m du och jag har ju haft en kortare, dock inte så intensiv "kärleksperiod", men den har funnits när jag tittar på min "älskade statestik" (ler) Nu är det ju vår och snart sommar, kanske vi kan få den att "blomma igen", trots våra helt olika bloggar...fast det är ju mångfalden som förgyller livet! (ler)
Jag visar på mycket "tok" hos mig just nu....men jag är övertygad om att du också skulle vilja ha en "Tron"...fast jag vet inte riktigt vilken färg du skulle välja...kanske en vit med blommigt tyg...eller i guld och lila?
I vilket fall som helst Kära Natalja Oblonskaja det blev en lång kommmentar ifrån Oumberlige Peter, ja du vet den där bloggande Vikingahövdingen som egentligen heter Ulv Röde!
Kram och med Vänlig Hälsning ifrån De Episka sagornas Man!

Helena sa...

Alltid välkommet med ett inlägg från dig!Bättre ibland när andan faller på än inget alls tänker jag.Det är ju lite mycke nu men en paus behöver jag ibland o då är det kanoners med bloggen!
KRAM från mig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är så mycket som ska hinnas med nu, för nu går tiden så fort. Trädgårdjobb och trädgårdsmys, lite nödvändigt jobb inne för att inte allt ska changera helt. Det blir inte tid för så mycket blogg då.

Fina krukor! Skärmlavendel är det den som ibland kallas för Fjärilslavendel???

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ork, tid, lust, väder, vårsysslor..... känner igen.... Det är mycké nu :-) Tänkte faktiskt på dig igår och undrade över var du tagit vägen :-) Härligt med ett livstecken. Men bloggandet är ju inte kanske det viktigaste i livet, även om det är himlarnas kul.... när lusten och orken och tiden finns :-)

Många kramar till dig!
/Charlotte

Lone sa...

Hej Camilla.
Godt at se livstegn fra dig :-) ... Fine krukker du viser.
Kh Lone

Möllebacken sa...

Vi är nog några stycken som inte riktigt har orkat eller haft tid till att blogga eller besöka andra. Våren kom så fort. Men i dag kände jag att jag för första gången denna våren kunde njuta av växthuset och trädgården utan att känna stress.
Krukorna var ju helt underbara, har dille på dem.
ha det gott och sköt om dig.
Kram Pella

Helens trädgård sa...

Ja, nu är det bråda tider och inte har man så mycket ork över till att blogga :=)
Vi får ta igen det då våren lugnar ner sig lite.
Läckra krukor!
Ha det gott!

Mamma C sa...

Ja tiden är alldeles för kort denna årstid för man ska hinna med allt. Snygga krukor du hittade.
Kram Mamma C

Cajsas Faster sa...

Ha en bra dag!
Det är väl skönt när man kan blogga i sin egen takt. Och dina inlägg är så vackra.
Ha det skönt i solen, för här skiner den!

Kram Marie

Norr om Köpenhamn sa...

Tid är väl det minsta man har just nu när trädgården börjar ta över. Visst är det skoj, så skoj att man knappt vill gå in på kvällskvisten. Men det är inte mycket annat som hinns med.
Fast några regniga dagar här har gjort att datorn har fått agera huvudperson. Skönt det med ;o)

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram, Ulrika

Christina sa...

Lavendeln är fin! Likaså din blogg!