LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 januari 2010

Varar julen ända till Påska, eller kanske bara till Trettonhelgen?


Är julen över nu? Eller är det tillåtet att njuta av den ett tag till?
Det har hänt att vi haft granen kvar inne tills den böjrat växa och fått gröna små mjuka skott, men så länge ska vi inte ha den i år.
Till trettonhelgen åker nog allt ut och julskivorna i cd-spelaren byts ut. Men två julskivor brukar få sitta extra länge.
Il divo och Andrea Bocelli.
Det bästa som finns är att få sitta uppkrupen i soffan med en kaffekopp i händerna, skruva upp volymen och när de högsta tonerna i Ave Maria dånar ur högtalarna så att det vibrerar i bröstkorgen då är lyckan fullständig.
En liten så´n stund om dagen är det ända jag kräver sedan är jag nöjd!!

12 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja ibland vill man ha kvar julen in i Påsken för det blir lite tomt när allt tas bort. men efter helgen åker allt ner i kartonger.

Önskar dig en fin fortsättning på det nya året.

Kramen/Gunilla

hagagården sa...

Å det låter underbart med en kopp kaffe och härlig musik.
Kram o ha en go dag.
ninni

gissan sa...

Det är såklart det du gör när maken skriker och svär "Ikeaskit.." ....?!
XD
Ha en skön fortsättning på året.
Kram Gissan

Camilla sa...

Hej och god fortsättning på 2010!

Jag har börjat packa ner julgrejerna idag...jag vet att det är för tidigt men jag bara längtade efter allt vitt och ljust. Och så vet jag att nu kommer jag att jobba massor ett par veckor så då är det skönt när det är gjort :) Fast granen får stå kvar ett tag till.

Ha det gott och njut av dina fina julskivor!

Helen sa...

Hej!
Låter underbart med kaffe och härlig musik och den musik du nämner är ju bara underbar. Och nog kryper det fram en lite tår här då så blödig som jag är. Njut vidare.
Kram/Helen

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Julen är slut ganska snart efter nyår för mig. Här tar vi in granen väldigt tidigt i december istället för det är då jag njuter som mest av julen. I år barrar vår gran ganska mycket så det verkar inte som att den kommer att få vara kvar länge till... Ser fram emot ljuset nu :)
Men vissa år är det lättare att släppa julen än andra...
Kram Annika

Sjabbig men chic sa...

Låter som en helt underbar stund! Och julen ska man ju såklart ha kvar så länge man vill eller inte vill.

Kramis Lisa

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag kommer att plocka bort julsakerna på trettondagen, som alltid.
Andrea Bocelli är en av mina favoriter året runt.
Men inget går över Julian Lloyd Webbers "Travels with my Cello"
det är det bästa jag vet för sådana stunder du beskriver.
Det är så bra musik att det nästan gör ont. Häärlig känsla.
Kram på dig, Petra B.

Unknown sa...

Jag ville bara kika lite sent kanske men... bättre sent än aldig, in till dig och önska dig ett riktigt fin 2010! Kram Petra

japp sa...

Heij.. härligt å få låta ljuv julmusik få spela lite xtra i spelaren.. tror att jag me ska låta min EMD-julskiva få spela på nån xtra dag..de är såå duktiga tycker jag.
Sen så fick jag ju Calle Christiansens skiva igår på födelsedagen, inte dumt, alls.. han är en helt OK Idol..faktiskt.

Nee, knäck är inte kul å käka me tanke på risk för tandlossning å så. Tur att tanden är "död" sen innan, så jag har ingen värk, ska dit nu i Januari, så de får vänta lite, tar ingen akut tid iaf.. nepp, så skoj ska vi inte ha det..=)

Önskar dej en gooer fortsättning och en go natt..kram Helén.

Lilla Rummet sa...

God fortsättning på det nya året. Hoppas jul- och nyårshelgen varit bra.
Ja, det är härligt med att ha några skivor julmusik kvar. Har oxå köpt Andrea Bocelli en julskiva som heter My Christmas som var så vackra låtar.
Ha en härlig trettondagshelg.
Kram Britt

Mamma C sa...

Ljuv musik och uppkrupen i soffan med en kopp te. Det låter jättehärligt. Här plockas det bort lite grann varje dag av julpyntet.
Kram Mamma C